Fy fan för Fi

Showing page 1 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #1: Postat: 2005-10-14 08:48:00
Anna Drangel
Det verkar inte som om du kan skilja på ett sångnummer och en motion. Men orden du citerar i din text var ett osedvanligt pinsamt och undermåligt sångnummer under deras möte. I Insider igår ger man sken av att detta sångnummer skulle ha genererat de otroliga ovationer och appåder man fick se. Baby, gå inte på alla klipp du ser på TV... Dom fick det att se ut som om folk var i extas och kramades efter detta pinsamt dåliga sångnummer.
Inlägg #2: Postat: 2005-10-14 08:50:00
Anna Drangel
Att Tina R hatar kvinnor som gillar män tror jag inte ett skit på. Det skulle innebära att hon hatar Gudrun sin närmaste kollega. Har svårt att tro det!
Inlägg #3: Postat: 2005-10-14 08:55:00
Anna Drangel
För övrigt - det är synd att du aldrig svarar i kommentarsfältet här på Sourze. Jag är alldeles fascinerad av hur någon kan vara så full av hat mot feminister som du är.
Inlägg #4: Postat: 2005-10-14 09:13:00
Uno Hansson
Anna D, är det embryot till vår tids "Annie get your gun" som råkar ha gått och sett "Jägarna" men tids nog så fick ju gossarna lära sig att veta hut, och var det tina som ordnade detta eller var det exempelvis Tina Nordström och hennes mamma.

Stryk det som ej önskas "aj, aj vad jag är trött på dej du lilla fräcka mus...Valt Disney om ni var födda då.
Inlägg #5: Postat: 2005-10-14 09:17:00
Uno Hansson
Vilken mus som jag är trött på får ni räkna ut själva, de har ju själva valt vilken historielösa och evolutionslösa ordning som de vill leva i...

Rom byggdes inte på en dag...
Inlägg #6: Postat: 2005-10-14 09:18:00
Uno Hansson
Eller var det en MAN!
Inlägg #7: Postat: 2005-10-14 09:21:00
Uno Hansson
---SOM FICK GOSSARNA att veta hut!
Inlägg #8: Postat: 2005-10-14 09:23:00
peter_
Sluta vifta bort kritiken mot deras manshat! Det är ett bärande fundament i deras rörelse. Ingenting förenar människor som att de har en gemensam fiende. Så länge de lyckas upprätthålla bilden av att männen är kvinnornas fiende och piska upp hatstämningar mot männen, så kan kvinnor med de mest olika politiska åsikter lockas att gå med i samma rörelse. Manshatet är ett dominerande inslag. Läs www.etc.se/radikala/templates/template_89.asp?number45306
Inlägg #9: Postat: 2005-10-14 09:37:00
Anna Drangel
Peter: vem som helst har rätt att kritisera F! eller feminismen eller vad som helst, men att kalla dom nazister är att falla i samma fälla som de dom ondgör sig över Suzanne går med andra ord rakt in i en en glasvägg och märker det inte - att dessutom inte köra med sansade argument och svara i sak under kommentarsfältet förbättrar inte chanserna till en ärlig dialog.
Inlägg #10: Postat: 2005-10-14 09:41:00
Anna Drangel
Och Peter: var hittar du att F!:s bärande fundament är manshat? Står det någonstans i deras partiprogram? Jag säger inte att du måste älska F!, men jag undrar varför folk hatar dom så mycket. Och även om jag inte är en F!:are sälv så gillar jag inte när man kastar skit på andra.
Inlägg #11: Postat: 2005-10-14 09:42:00
Beckisbarnet
Jag tycker att Suzanne överdriver en hel del när hon jämför med nazismen. Men visst..jag kan förstå att man kan bli irriterad på FI, för visst har dom visat på en synnerligen låg nivå. Jag såg också det där sångnumret, det VAR verkligen pinsamt, som en skock småflickor som stod och sjöng falskt.. löjligt. *brrr*
Inlägg #12: Postat: 2005-10-14 09:44:00
Beckisbarnet
Jag är faktiskt ypperligt förvånad över att FI har misslyckats så kapitalt. Jag skulle nog annars ha tänkt mig rösta på ett feministiskt parti om inte för att få in lite nytt i politiken, men dom är ju totalt pinsamma.. som en samling småungar som kivas inbördes och gör bort sig..
Inlägg #13: Postat: 2005-10-14 09:47:00
Beckisbarnet
Svar 8: Mellan raderna kan man nog ana att deras kamp är "kampen mot männen" och en sådan inställning är dömd att misslyckas. Tyvärr. Jag är besviken på feministerna. Jag var innan övertygad att Gudrun och hennes medarbetare skulle göra något vettigt.. men icke!
Inlägg #14: Postat: 2005-10-14 09:53:00
Anna Drangel
...och det där numret på F!:s möte var fruktansvärt pinsamt, ja osmakligt skulle jag säga - även om det säkert var riktat som satir och skulle vara roligt. På pinsamhetsskalan helt i klass med Friggebo när hon sjöng "We shall overcome..." fast det ju var välmenat.
Inlägg #15: Postat: 2005-10-14 10:02:00
peter_
Svar 9. Vem har sagt att FI är nazister???
Inlägg #16: Postat: 2005-10-14 10:04:00
Inger Olsson
Att ingen anmälan görs är kanske inte konstigt. Varför tror Suzanne att de kan gå ut med dessa åsikter? Det är heller inte konstigt att man hos t ex nobelpristagaren Elfriede Jelinek träffar på samma åsikter som hos ROKS. Och Horace Engdahl - ständig kämpe för sin frus åsikter? – skyndar till försvar…
Inlägg #17: Postat: 2005-10-14 10:05:00
peter_
Svar 10. Hur f-n kan du säga att du inte gillar när någon kastar skit på andra som försvar för en rörelse som, via sina understödjare i massmedia, kastat skit på män i många år nu. Inte skulle de väl skriva in i partiprogrammet att de lever på att erbjuda en gemenskap som bygger på att hata en gemensam fiende!!?? Det gjorde knappast nazisterna heller.
Inlägg #18: Postat: 2005-10-14 10:05:00
Beckisbarnet
Svar 14:

...det var pinsamt. Det var kanske inte så viktigt...Men visst är det anmärkningsvärt i alla fall!!? Jag menar att ett feministiskt parti skulle kunna föra en saklig & vettig debatt för att föra fram åsikter om hur kvinnors ställning skall förbättras. Så har dock inte skett. Inte ett vettigt argument har kommit fram, bara en massa trams och strunt, krav på könsneutrala namn, krossa familjen osv..dessutom bråkar de ju med varandra som en småskoleklass som bråkar på klassmötet.
Inlägg #19: Postat: 2005-10-14 10:06:00
Beckisbarnet
FI har tyvärr dragit feminismen i smutsen, och FI kommer aldrig att komma någon vart.
Inlägg #20: Postat: 2005-10-14 10:11:00
Beckisbarnet
Dom har till & med misslyckats med namnvalet. FI är som bäddat för att bli driven med. Det kan associeras till FItta och FIS prutt, att fisa och detta kompinerat med detta idiotiska beteende, strider i partitoppen, omfattande avhopp, småungebeteende osv är som bäddat för totalt haveri. Feministiskt Initiativ är slut som parti ens innan dom börjat och det ver i allihop, även Du- Anna Drangel!!
Showing page 1 of 4: 1  2  3  4
Laddar...