Det handlar om frihet

Inlägg #1: Postat: 2005-10-15 09:46:00
AlfVerner
Kan det vara Bo Lundgrens fru? -"väcka denna frihetsdebatt till liv"..."Jag önskar dig lycka till!" - hela djävla jordklotet brinner, människor torteras, hamras under fotsulorna, elchockas, får sina testiklar krossade, naglar utdragna, cigaretter brända i ögonen, blir våldtagna etc i kampen för frihet och i Sverige sitter en djävla kärring och försöker göra Fredrik Reinfeldt till initiativtagare till en FRIHETSDEBATT.
Inlägg #2: Postat: 2005-10-15 09:49:00
AlfVerner
Det är helt djävla ofattbart, men precis så djävla inskränkt som hela den moderata högerextremismen.
Inlägg #3: Postat: 2005-10-15 10:06:00
El Guatusi
/1 Untovanstern far som vanligt hjarnslapp av att sa mycket som se ordet "frihet", men den har reaktionen maste vara en av de mest valdsamma, osakliga och ogrundade som nagonsin publicerats pa Sourze. Ett monument over arrogans och intollerans.
Inlägg #4: Postat: 2005-10-15 10:12:00
Annika Lundgren
Det är väl okey, AlfVerner, om du tycker att politikerstyret och grupperingarna är acceptabla som de är, att utanförskapet ökar och att den enskilda människan utanför arbetsmarknaden och på arbetsplatsen inte får komma till sin rätt. Frihet i helhetsperspektiv var väl vad det handlade om. Hur skulle den svenska människan annars få chans att börja tänka längre än näsan räcker?
Inlägg #5: Postat: 2005-10-16 02:56:00
AlfVerner
4>Dumheten är en frihet och t o m en demokratisk rättighet, men något slags rekord har du slagit och egentligen undrar jag om du fattat ett enda ord av vad du skrivit.
Inlägg #6: Postat: 2005-10-16 02:56:00
AlfVerner
"politikerstyret" är den parlamentariska demokratin, d v s den form av demokratiskt inflytande som den enskilde medborgaren kan utnyttja vart 4:e år och som Reinfeldt vill använda som språngbräda åt sin jakt på frihet åt sina väljare.
Inlägg #7: Postat: 2005-10-16 02:57:00
AlfVerner
"grupperingarna är acceptabla" - Vad betyder det, menar du Rotary eller golfmaffian, vilka grupperingar menar du?
Inlägg #8: Postat: 2005-10-16 02:59:00
AlfVerner
"att utanförskapet ökar" - den moderata politiken vill placera besluten i privata styrelser och placera medborgarna i ett utanförskap. Är det det du menar??
Inlägg #9: Postat: 2005-10-16 03:06:00
AlfVerner
"Hur skulle den svenska människan" - Den "SVENSKA"?? människan, en klockren liten rasism och nationalism smög sig in så präktigt och aningslöst. Annika Lundgren, du är obegåvad och inskränkt, men du är i din fulla rätt att vara det och jag kommer alltid att försvara din rätt och din FRIHET att offentliggöra denna dumhet. Insinuera dock aldrig ståndpunkter som jag inte står för om du inte vill att jag ska klä dig i aska och fjädrar.
Inlägg #10: Postat: 2005-10-16 03:43:00
CMO
Tjära och fjädrar heter det väl, tjära du!? Eller du kanske tänker på "säck och aska". "Rasism" var då? Är inte Reinfeldt en svensk politiker som ställer upp i svenska valet? Är du helt konfys karl?
Inlägg #11: Postat: 2005-10-16 09:35:00
AlfVerner
Javisstfan gamle gosse, det blev för mycket vin igår kväll...Tjära och fjädrar heter det...Reinfeldt måvara en svensk politiker, men om man har synpunkter på frihetsbegreppet, så inte fan begränsar man det till svenskhet ...då måste man upp och nicka på FN-nivå för att bli tagen på allvar.
Inlägg #12: Postat: 2005-10-16 10:15:00
El Guatusi
9/ Alf: Varfor maste ni som kallar er "vanster" och sager er varna om mansklighetens - HELA mansklighetens - frihet och valfard alltid visa er vara de mest hatiska, osakliga och verbal valdsamma? Gor det er mer trovardiga? Tror du inte att folk bara far 60/70-talsvansterns excesser i tankarna?
Inlägg #13: Postat: 2005-10-16 10:17:00
El Guatusi
Ibland far man intrycket att vissa debattorer som nominellt kallar sig "vanster" i sjalva verket ar produkter av hogerextremister som behover en overtydlig fiende. Sadant intraffar oftare an man tror i politiken. Se upp, manniskor!
Inlägg #14: Postat: 2005-10-16 11:33:00
AlfVerner
12>Vänster?? Jag stödjer inte optionsprogram till psykopater som ger den enskilde miljard- eller ens miljonbelopp. Är det det du menar med vänster?? Jag förstår historiskt när Hitler, Mao, Lenin m.fl gör upp med hela släkter och fördelar om förmögenheterna och bygger vägar och folkbilar, sätter nationen i arbete mot gemensamma mål.
Inlägg #15: Postat: 2005-10-16 11:37:00
AlfVerner
12>Jag förstår att folk tappar tålamodet med extremkapitalisterna, i synnerhet när arbetslösheten stiger och väsentliga samhällsuppgifter inte utförs och att den totala bristen på samhällsansvar från den degenererade överklassen till slut bara erbjuder en utväg, så att cykeln kan snurra ett varv till.
Inlägg #16: Postat: 2005-10-16 11:44:00
AlfVerner
12> Jag beklagar historielösheten och ledarskapets infantila hållning och totala brist på självkritik, men människan är som kollektiv en fullständig idiot.
Inlägg #17: Postat: 2005-10-16 13:43:00
El Guatusi
Alf: "människan är som kollektiv en fullständig idiot", kapitalisterna ar idioter, politikerna ar idioter. Har jag sammanfattat din varldsbild ratt? Jag vet inte varfor, men jag kommer att tanka pa Groucho Marx beromda "Gentlemen, Chicolini here may look like an idiot, and talk like an idiot, but dont let that fool you. He really is an idiot."
Inlägg #18: Postat: 2005-10-16 19:07:00
AlfVerner
17>Du ska snarare tolka det så att man saknar förmågan att dra slutsatser innan det är för sent. T ex omställningen från olja till andra energislag, t ex att man INTE kan berika sig med miljardbelopp utan att riskera en blodig revolution. Problemet är inte bara ledarskapets övergrepp, utan även statarnas konflikträdsla för att tappa "det lilla man har".
Laddar...