Konsten att bli svensk

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2005-10-19 00:07:00
Calle Z
El G. Svar 19. Exakt. Det handlar om demokrati! Vilket somliga personer här på Sourzes tycks ha svårt att acceptera eller ens vilja förstå! De som kallar sig själva toleranta, humanister och gud vet vad? Deras förakt för andra människor är skrämmande.
Inlägg #22: Postat: 2005-10-19 00:18:00
Calle Z
De accepterade att 23-24 miljoner Irakier hellre skulla leva under Saddams tyrannvälde än att USA och GB gick in i Irak. Hur är man då funtad? Vilken människosyn har man då? de kan skrika sig blåa i ansiktet i sitt hat mot Israel samtidigt som de utan problem tiger still om den korrupta palestiniska ledningen! De teg stilla när de baltiska länderna och Ungern, Bulgarien, Rumänien osv stod under Sovjets styre. Dessa personer har gång på gång bekännt färg. De är diktaturens hantlangare.
Inlägg #23: Postat: 2005-10-19 00:33:00
Calle Z
Lord är en av alla dessa hycklare! När NO i USA drabbades av en naturkatastrof så glödde Lords penna tangentbord. Han hade alltså mage att göra politik av en naturkatastrof! Vilket är ett förakt utan dess like för de utsatta. Därav min koppling till naturkatastrofen i Pakistan. Tror någon i sin vildaste fantasi att Lord kommer att skriva ett enda ord om detta? Möjligvis om han kan lägga skulden på USA eller på väst. Annars så kommer hans tystnad att vara talande.
Inlägg #24: Postat: 2005-10-19 00:37:00
Unto S
Nu väntar vi bara på Nobelfesten och Nobelpristagaren Harold Pinters tal om hur Usch bin Bush med knähunden Blair med lögner kunde anfalla Irak och ta kontrollen över oljan och försöka inbilla övriga världen att Irak har demokrati.
Inlägg #25: Postat: 2005-10-19 00:38:00
Unto S
Svar till El Gustavi, frireligiösa Janne B och Zeta Kalle! Citerar El Gustavi: ”Katastrofer i fall av jordbävningar, missväxt o tsunami är alltid betydligt värre i länder där demokrati saknas …” – Oj då! Då måste Kuba vara världens mest demokratiska land !!!!
Inlägg #26: Postat: 2005-10-19 00:59:00
Calle Z
Hans "Konsten att bli svensk" text är ett riktigt bottenskrap! Möjligtvis så skulle den ha varit gångbar på 90 talet? Tack och lov så är det nya tider i dag. Vi är inte längre hänvisade till statens propaganda och till svensk slaskmedia.
Inlägg #27: Postat: 2005-10-19 01:10:00
Calle Z
Unto. Det fanns en tid då jag kunde skratta åt dina svar. Men aldrig mera! Din människosyn är skrämmande och den hör inte hemma i vår tid. Du tycker alltså på fullt allvar att Iraks folk skulle få leva vidare i en tyranni? Du och Lord skrämmer mig. Samtidigt så gör dina enfaldiga inlägg mig en påminnelse om att ondskan aldrig dör.
Inlägg #28: Postat: 2005-10-19 01:32:00
Calle Z
Unto. Enligt egen utsago humanist! Du vräker av dig det ena efter det andra. Men när någon vill bemöta dig och dina åsikter. Då tiger du still! Saknas svar? Hur känns det att sitta på ett sjunkande skepp? På ett skepp där dina lögner och din livslögn sjunker till botten utan att du kan göra något åt det? Visst! Du kan göra dig till pajas men i samma stund som du försöker svara på seriöst ställda frågor till dig. Då är du körd! Hur känns det?
Inlägg #29: Postat: 2005-10-19 08:41:00
bloggeri
Calle Z är en av dessa blådårar från bombhögern som vräker ur sig vad som helst i hopp om att ingen kollar dom. Nyligen anklagade han mig för att ha skrivit om Lord när jag inte gjort det. Nu kollade jag om Lord skrivit vad Calle Z påstår. Och fann en ny lögn. När skrev Lord om New Orleans? Vilken artikel? Varför ljuga?
Inlägg #30: Postat: 2005-10-19 08:44:00
bloggeri
Förra gången Calle Z blev avslöjad med liknande lögner bad han om ursäkt. Men jag tänker inte agera advokat åt Lord. "Den som i syfte att sprida ringaktning om annan person gör sig skyldig till förtal och lögner gör sig ocksåp skyldig till brott." Gäller inte detta på Sourze? Att kalla nån bombhöger faller inte under detta, men lögner gör det.
Inlägg #31: Postat: 2005-10-19 09:58:00
Janne B
25 Unto/ Jag är frikyrklig och hör till Missionskyrkan. "Frireligiös" är ett nedsättande skällsord.Uppfunnet av August Strindberg sägs det.
Inlägg #32: Postat: 2005-10-19 11:11:00
El Guatusi
/25 Vad anser du?
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...