Inlägg #1: Postat: 2005-10-13 22:04:00
|
bloggeri |
Jaså, det var underligt. Har jag verkligen yttrat mig över denna text? Har Unto? Du är rolig du med.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-10-13 22:12:00
|
Calle Z |
bloggeri. Du har helt rätt. Jag läste i all hast fel. Jag förväxlade dig med någon annan. Sorry.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-10-13 22:20:00
|
Calle Z |
Att Lord av alla personer skriver i termerna "att bli svensk". Det är häpnadsväckande! Var tog drömmen om det mångkulturella Sverige vägen? Varför skall någon då behöva bli svensk?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-10-13 22:54:00
|
Calle Z |
Så vem är vi att ställa krav på nysvenskarna? Vi har ju enligt Lord inget att vara stolta över! Att nysvenskarna skall respektera alla människors lika värde? Att de skall respektera religionsfriheten? Att de skall respektera åsiktsfriheten? Det är väl att begära för mycket? Som sagt dagens skratt...
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-10-13 23:08:00
|
Calle Z |
Det är lika begåvat som när man klankar ner på Sverige när det gäller u-lands bistånd eller på antalet invandrare som vi årligen tar vårt ansvar för! Kritiken är alltid riktad mot Sverige! Aldrig mot dessa länders regeringar/diktaturer.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-10-13 23:20:00
|
Calle Z |
Jordbävningen i Pakistan tex. Ett djävulskt lidande för befolkningen i de drabbade områden i Pakistan. Ett helvete som inte kan beskrivas i ord. Men det förkommer Ingen kritik mot den Pakistanska regeringen i några svenska tidningar! De har råd till att ha kärnvapen. Men när deras eget folk drabbas av en katastrof. Då skall omvärlden ställa upp!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-10-13 23:39:00
|
Calle Z |
Man kan ju i sitt stilla sinne undra hur bevakningen kommer att bli i svensk media hur vida den Pakistanska ledningen/regeringen skötte sitt jobb eller ej? Med tanke på deras bevakning på Bush när en naturkatastrof drabbade N.O i USA!
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-10-14 00:07:00
|
Calle Z |
Vem vet? Kanske får vi läsa kritik mot den folkvalda ! regeringen i Pakistan i svensk media? Om inte annat så kan säkert Lord skämta till det..
|
|
Inlägg #9: Postat: 2005-10-14 00:25:00
|
Calle Z |
Men hav förtröstan Lord! Du har fått det Sverige som du och så många med dig ville ha det till! Så hoppa ner och njut segerns sötma! En annan skall behöva hämta och lämna våra barn i hemmet hos deras kompisar. Men din cowboyhatt är söt..
|
|
Inlägg #10: Postat: 2005-10-14 00:46:00
|
Calle Z |
Jag önskar att du och din cowboyhatt fick en dos av verkligheten! En dos av vad det innebär att ha ett barn i en sk mångkulturell skola! En skola där tjejer utan slöja kallas hora i Sverige! Men som sagt var. Hoppa ner och njut..
|
|
Inlägg #11: Postat: 2005-10-14 00:56:00
|
Calle Z |
En naturkatastrof har drabbat Pakistan. Vad gör Pakistans regering? En kärnvapen nation! Hur kan en sådan nation behöva be om omvärldens hjälp? Gjorde dess regering något fel? Svensk media bevakar och följer säkert vems felets var eller ej!
|
|
Inlägg #12: Postat: 2005-10-14 08:32:00
|
bloggeri |
Pakistan militärdiktatur är ju en av USA:s allierade. Vad gnäller Calle Z om? Är Lord skyldig till jordbävningen? Är inte detta i så fall att övervärdera hans betydelse. Fattar som vanligt ingenting när bombhöger och rassar går igång.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2005-10-14 08:54:00
|
El Guatusi |
/12 Mojligen menar "bombhögern", att tragedier ar minst lika tragiska nar de drabbar redan fattiga lander och till viss del beror pa deras regeringars forsumlighet. Men vi har tidigare konstaterat, att endast vasterlanningars tragedier formar upprora om inte USA kan anses vara de skyldiga. Jordbavningen i Bam i Iran raderade ut en hel stad med dess befolkning, men ngn debatt om diktaturers ointresse for sin befolknings val och ve uppstod vad jag vet aldrig.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2005-10-14 09:14:00
|
bloggeri |
Tragedier bör per definition vara tragiska var dom än inträffar. När det gäller Iran uppstod såvitt jag minns det motsatta problemet. En mängd västerländsa hjälporgansationer fanns snabbt på plats, med resultatet att allt blev en enda stor röra.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2005-10-14 09:16:00
|
bloggeri |
forst... När det gäller USA:s allierade Pakistan är läget et annat än i Iran. 60 procent av Pakistans BNP går till militära utgifter vilket inkluderar praktfulla bostäder och höga löner åt generalerna. Nu kan folk konstatera att denna dyra armé är helt hjälplös inför en katastrof. Själv tycker jag att media bevakat det bra hittills.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2005-10-14 09:19:00
|
bloggeri |
forts... vad jag undrar vad Lords artikel "Konsten att bli svensk" har med saken att göra? Dom som inte diskuterar artiklarna kanske skulle skriva egna i stället för att kommentera nåt som inte har med saken att göra?
|
|
Inlägg #17: Postat: 2005-10-14 09:28:00
|
El Guatusi |
/16 Huvudsaken ar val att debatt om viktiga fragor uppsatar, vare sig nagon orkat skriva en aretikel om det eller ej? Mina iranska kompisars ilska efter jordbavningen i Bam kan bara anas. "Varfor ska var regering pumpa in miljarder i terroristorganisationer nar vart territorium ar sismiskt o behover forebyggande. Dessutom saknar vi skolor o sjukhus" hette det.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2005-10-14 09:29:00
|
El Guatusi |
Ursakta alla stavfel, skriver i all hast...
|
|
Inlägg #19: Postat: 2005-10-14 09:33:00
|
El Guatusi |
Katastrofer i fall av jordbavningar, missvaxt o tsunami ar alltid betydligt varre i lander dar demokrati saknas o massmedia ar ofria. Forutom jordbavn i Iran/Pakistan bor vi minnas hur olika torkan/missvaxten i sodra Afrika harom aret slog mot olika lander: i tyrannin Zimbabwe dog folk som flugor, i Sydafrika lyckades man dampa katastrofens verkningar. Sens moral: demokrati handlar inte bara om fria val o yttrandefrihet, det handlar om livet.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2005-10-14 10:35:00
|
Janne B |
El Gua 19. Perfekt formulerat: Sens moral: demokrati handlar inte bara om fria val o yttrandefrihet, det handlar om livet. /Slut citat. Kanske demokratin höll nere dödstalen i USA. Det blev inte tiotusentals döda som många trodde i början, utan ca 1000 döda.Trots usel organisation så gjorde kringliggande delstater jätteinsatser som räckte långt.För de hade tillgång till fri information..kunde satsa rätt.
|
|