Europeiska sexarbetare håller möte i Bryssel

Inlägg #1: Postat: 2005-10-13 13:58:00
Janne B
forts.Sunny och jag har väldigt olika åsikter om detta område beroende på olika erfarenheter, uppväxt med mera.Men sedan jag började läsa rader av Sunny för ca tre år sedan har jag förstått att hon har ett enastående civilcurage, som jag aldrig kommit i närheten av. Säger Jan Diakon.
Inlägg #2: Postat: 2005-10-13 14:26:00
CMO
Du är en riktig "mensch" Janne och det är Sunny också. Trots att ni har lite mysko åsikter ibland.
Länk: factmonster.com
Inlägg #3: Postat: 2005-10-13 14:28:00
Janne B
CMO Må solen lysa över din stig. Din sol värmde mitt hjärta.
Inlägg #4: Postat: 2005-10-13 14:48:00
CMO
Tack det samma Janne!
May the road rise up to meet you.
May the wind always be at your back.
May the sun shine warm upon your face,
and rains fall soft upon your fields.
And until we meet again,
May God hold you in the palm of His hand.
-Old Irish blessing
Inlägg #5: Postat: 2005-10-13 20:19:00
Sunny
CMO: Vilket vackert poem!
Tar mig tillbaka till en dag i LondonDerry där organisten i kyrkan spelad Danny boy för bara mig!
det var oroligt just då så turisterna undvek staden.
Inlägg #6: Postat: 2005-10-15 18:23:00
Friskytten
Kan inte se annat än att Janne B:s kommentar är helt rimlig. Men var är alla glada vänstermänniskor, feminister, och andra elitmänniskor i förhållande till denna artikel? Nästan helt tyst därifrån verkar det. Inte kul längre när någon yttrar sig "inifrån" och inte tycker sig vara offer?
Inlägg #7: Postat: 2005-10-15 21:47:00
Sunny
Du skulle varit med när vi startade SEXUALPOLITSIK FRONT på det radikal 70 talet! Alla modiga personer som vågade skrika död åt Nixons lakejer gömde sig fort i sanden när de fick se hur farligt det kunde vara att på något sätt förknippas med oss. Vi fick som enda utsatta grupp il andet KÖPA 4 sidor i pockettidningen R: Horor o Herrar! Utvecklingstörda o skolbarn .alkisar o narkomaner fick skriva sjäva men vi fick KÖPa dessa sidor .DYRT!Det var ett öppet möte i medborgarhuset: Våra medlemar
Inlägg #8: Postat: 2005-10-15 21:50:00
Sunny
hade i god tid o ordning skrivit upp sig på talarlistan: Ämnet var prostitution o därför hade bara prostituerare från vår förening valts ut.Nå efter en mindra kalabalik kastades de ut: de ansågs inte veta någonting om ämnet! Så¨vi höll debatten på trappan s stället o där kunde media få även våran syn på saken.
Inlägg #9: Postat: 2005-10-15 21:54:00
Sunny
Men det var inte gratis. Socialen började omhänderta våra barn o anmäla våra anhöriga för koppleri .En väninna blev sköntaxerd så grundligt att de inte bara tog hennes hem utan även hennes vinterkläder! Jag fick fly utomlands med mina barn tills det lugnat ner sig.O lovat mig själv att aldrig mera ställa upp för dessa mina minsta. Nå nu har jag brutit alla sådan löften: får se hur länge jag orkar denna gång.
Inlägg #10: Postat: 2005-10-15 21:55:00
Sunny
Nu finns internet o Rosea förekommer bara utomlands i debatter o på konferenscer.
Svårt att stopa för svenska byråkratkvinnor!!!
Inlägg #11: Postat: 2005-10-15 22:54:00
Friskytten
"Alla modiga personer som vågade skrika död åt Nixons lakejer gömde sig fort i sanden när de fick se hur farligt det kunde vara att på något sätt förknippas med oss." Vilka jäkla f-tt-r om uttrycket ursäktas! Jag kan se det framför mig när alla tjusiga låtsaskommunister från övre medelklass plötsligt sket på sig när det dök upp ett gäng strippor och horor och begärde respekt! Jag har länge haft på känn att svenska byråkratkvinnor inte är att leka med...
Inlägg #12: Postat: 2005-10-15 22:55:00
Friskytten
Du borde bli intervjuad i en stor tidning Sunny! Vilken skön skräll det skulle bli!
Inlägg #13: Postat: 2005-10-15 23:49:00
Sunny
Nej du: är det någonting vi lärt oss så är det att undvika sådant. I den mån vi ställt upp under åren i media har det varit med fejkade röster o fjekade namn.
Även fejkade skribentnamn när vi tagit till pennan.
Vi har haft allt för mycket att förlora.
Men nu har jag en annan sits för det är svårt att omhänderta barn på 30 . men både de o barnbarnen kan få ett helvet så det är med stor tvekan jag går ut här på Sourze med mitt egna namn.
Laddar...