Konsten att bli svensk

Showing page 4 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #61: Postat: 2005-10-14 15:24:00
CMO
60/ "20 av den federala skatten" ska det stå ova
Inlägg #62: Postat: 2005-10-17 16:46:00
Don Giovanni
55/ Så de som jobbar för minimilön eller näst intill i s.k. "McJobs" och som ofta måste ha två sådana för att få det att gå runt och de som blivit arbetslösa därför att deras arbetsgivare flyttat tillverkningen till sweatshops i u-länder, de är "lata" och "inkompetenta"? Märklig människosyn ni har, ni där på högerkanten!
Inlägg #63: Postat: 2005-10-17 17:32:00
CMO
62/ Vad dillar du om? De som jobbar hårt på enkla jobb är varken lata eller improduktiva, oavsett lön. Möjligen var de lata i skolan men det går att reparera.
Inlägg #64: Postat: 2005-10-18 10:15:00
Don Giovanni
63/Får jag erinra om vad du själv skrev i ditt inlägg 55: "Den har fördelats ganska "rättvist" dvs mestadels till dem som varit med och skapat den. Fast de lata och improduktiva har naturligtvis inte behandlats rättvist, de har fått mer än sin beskärda del."
Minimilönen har inte höjts nämnvärt, inte heller lönerna för de lägst betalda jobben. Har inte de som jobbar i dessa "varit med och skapat" tillväxten? Eller är de "lata" och improduktiva? Är man "lat" för att man är arbetslös?
Inlägg #65: Postat: 2005-10-18 14:12:00
CMO
Man är lat om man är lat. Konstigare är det inte. Eller menar du att det inte finns lata människor?
Inlägg #66: Postat: 2005-10-18 14:58:00
bloggeri
Alla är lata. Halva befolkningen jobbar inte. Typiskt lata. Vi borde lära ungarna jobba vid 7 år så de inte vänjer sig vid att bli lata. Och vad är det för jäkla folk som slutar jobbet vid 16-tiden redan? Lata är vad dom är. En frisk ung borde kunna jobba minst 12 timmar om dan. Jag skriver detta istället för att vara nyttig. Jag är lat.
Inlägg #67: Postat: 2005-10-18 15:09:00
CMO
Jag inser nu att jag gjort bort mig att säga att "de lata" är lata är naturligtvis hets mot folkgrupp. Vad är den korrekta benämningen? Arbetsallergiker, fritisdsfokuserad, ....?
Inlägg #68: Postat: 2005-10-18 15:48:00
bloggeri
Världens näst största tobaksbolag, British American Tobacco, tvingades efter massiv kritik att stänga sin fabrik i Burma. Men samtidigt har de öppnat en ny cigarettfabrik i Nordkorea – som drivs tillsammans med regimen. Hur skulle kapitalet klara sig utan alla kommunistdiktaturer? Kineserna är storrökare dessutom.
Inlägg #69: Postat: 2005-10-19 09:59:00
Don Giovanni
CMO, du slingrar dig. Inte särskilt bra dock. I ditt inlägg 55 statuerar du klart och tydligt att den välfärd som kommit av USAs tillväxt har fördelats "rättvist", d v s de "lata" och de "improduktiva" har inte fått något. Jag måste tydligen upprepa min frågeställning: Anser du att de som jobbar på skitjobb för minimilön är "lata"? Anser du att de som har förlorat sitt jobb är det? Eller är det "improduktiva" de är?
Inlägg #70: Postat: 2005-10-19 10:03:00
Don Giovanni
f 69/ Ingen av dessa grupper har nämligen fått särskilt mycket med av den ökande tillväxten! Vilket inte alls är "rättvist", utan snarare tvärt om, eftersom tillvästen till stor del bärs upp just av "McJobs" och den ökade välfärden till stor del yttrar sig i import av billiga välfärdsprodukter, som förut tillverkades inom landet. Om detta är "rättvist" så bevare oss för "högerns" rättvisa!
Showing page 4 of 4: 1  2  3  4
Laddar...