Inlägg #1: Postat: 2005-10-13 20:11:00
|
Sunny |
Titen antogs efter flera stora möten ut i Eurpa o många tusen röstade fram denna neutrala benämning för att inte prostituerade,strippor o porrfilmsskådisar skulle stå emot varandra i organisationsarbetet. Detta var redan innan Rosea bildades.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-10-13 20:12:00
|
Sunny |
Vi har oxå medlemar som säljer sexleksaker eller hyr ut sexvideo.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-10-15 18:21:00
|
Friskytten |
Kanske Jan E vill nämna sin egen högstående och imponerande yrkestitel som ett föredöme och en inspiration för oss andra?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-10-17 14:26:00
|
Per W |
Kanske niotillfem-arbetare?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-10-18 10:07:00
|
Sunny |
Jag köpte ett torp nere i landet en gång för kanske 35 år sedan. Ägaren stod med titlen "Lägenhetsägare" i tel katalogen. Mina barns farfarsfar står i kyrkobokföringen såsom "Arbetskarlen KK: Dock förtår han salighetsläran dåligt." Att anta titlen sexarbetare rakt över togs av alla de stora föreningarna själva.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-10-18 10:11:00
|
Sunny |
Ameriakanska Coyote, tyska Hydra o Holländska Röda tråden röstade för detta liksom finska Sally o norska Pion.Tanken vara att de fackförbund som erbjudit sig att ansluta strippor o filmarbetare vill göra skillnad gentemot de prostituerade o då beslöt vi oss för samma titel av solidaritet med varandra.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-10-18 10:27:00
|
Janne B |
Bara en liten story: Begreppet lägenhetsägare var vanligt förr i Lappland. Det avsåg folk som hade ett hus på statens mark uppe i fjällvärlden.// I telekatalogen för Umeå hittade jag en "söndagsskollärare" 1962. Jag sökte upp honom och fann att han därtill var traktens skickligaste finsnickare.Tillverkade byråer med mm-precision./ Ursäkta avbrottet.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-10-18 10:40:00
|
Sunny |
Ja detta var visserligen i Västergötland men var inte helt unikt fram till 70 talet.
Själv är jag ju en kyrkogårdbesökare överallt jag kommer åt o det är jättekul att tita på de gamla yrken på stenarna som dött ut.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2005-10-18 11:18:00
|
Janne B |
Att gå runt på kyrkogårdar är som att ta ett stort steg på ca 100 år in i det gamla klassamhället.Titlar var så viktigt. Kvinnor var oftast bihang till männen med tre bokstäver o.h.h. och hans hustru. Lite bättre med majorskan, doktorinnan osv, men långt ifrån bra.Med storleken på stenen kunde rikedomen avläsas. Jag har sett stenar som verkat rena Phallos-symboler.Finaste liket fick finaste platsen. Kanske rentav inne i kyrkan..
|
|