|
Inlägg #1: Postat: 2005-10-13 10:01:00
|
|
steno |
"Visst är ni sjuk" myntade en doktor på 60-talet. Kanske det är sant men att en del jobbar ändå. Eller så är det tvärtom, de flesta är friska men omständigheterna är sådana att de måste vara sjukskrivna
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-10-13 10:04:00
|
|
steno |
En fransk kock drev tillsammans med sin fru en restaurang på Skeppsbron i 25 år. Krogen var inte stängd en dag. Ngn dag måste han väl ha varit "sjuk" i i en läkares ögon men han var där varje dag. En gåta. Tror att det var en kombination av lidelse och tvång
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-10-13 11:48:00
|
|
Janne B |
Hela mitt liv har jag träffat dessa som aldrig varit officiellt sjuka. När sjukskrev sig en mjölkbonde och sa att i dag mjölkar jag inte. En sjuk bonde gör bara det nödvändigaste så länge han är sjuk.Tänk dig en bonde som sjukskriver sig den bästa skördeveckan på året. Han finns inte.Sjukdom är psykosocial upplevelse. Hur har jag uppträtt här? Ja inte alltid korrekt.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-10-13 12:37:00
|
|
bloggeri |
Självklart. Lite cancer måste en riktig karl klara av. Det är ju bara en "psykosocial upplevelse" ändå.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-10-13 12:46:00
|
|
Janne B |
4 Blogg/ Det har ingen påstått. men även du måste ju ha sett skillnaden på hur folk upplever sjukdom. Berätta gärna själv vad du har sett. Jag och Steno har inte monopol på det.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-10-13 15:07:00
|
|
steno |
Jo, jag har varit sjuk.När jag skulle skrivas ut efter canceroperation utgick sjukhuset från att jag skulle sändas till vilohem. Det gjorde jag inte. Samma dag jag kom hem ringde jobbet och frågade om hälsan. "Jag kan komma i morgon" sade jag. Det var min lyckligaste dag på länge och bättre än alla rehabiliteringsprogram
|
| |