|
Inlägg #1: Postat: 2005-10-10 17:18:00
|
|
E-rock |
När det kommer till din kunskap om vad du skriver om verkar den vara mycket bristfällig. Genusvetenskap handlar inte om att bekräfta feministiska teorier. Faktum är att genusvetenskap och feminsim, så som du känner den, skär sig på många punkter. Genusvetenskap handlar i allra högsta grad om seriös forskning.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-10-10 18:38:00
|
|
ts |
Mailadressen till avdelningen för samhällsvetenskaplig genusforskning i Uppsala är "feministsamgenus.uu.se". Det säger väl allt.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-10-13 15:14:00
|
|
pUs |
Jag är inte särskilt insatt i genusvetenskap. Men jag är väldigt nyfiken på vari det vetenskapliga består. Använder man sig av vedertagen vetenskaplig metodik? Signaturen ts må ursäkta, men blotta namnet på vetenskapen ifråga låter inte särskilt förutsättningslöst för en lekman.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-10-13 15:14:00
|
|
pUs |
bah, e-rock menar jag givetvis. Inte ts.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-10-14 10:23:00
|
|
JonathanJ |
Det är sant att definitionen genusvetenskap, vetenskap ur ett könsperspektiv är en objektiv sådan - det handlar alltså inte om feminism. DOCK har den praktiska tillämpningen av denna definition inneburit att den endast innebär feminism och forskning kring hur kvinnor är underställda män. Uppseendeväckande och icke förtroendeingivande, minst sagt.
|
| |