|
Inlägg #1: Postat: 2005-10-10 10:28:00
|
|
Anna Veeder |
Men Anna har helt rätt i att prostituerade inte ska ses som offer. Förmyndarmentaliteten, ”vi vet bättre än du vad som är bra för dig” gör mig vansinnig. Är det OK för dem, är det OK för mig. Vad jag tycker är viktigare än om det finns lyckliga horor eller inte är just att de som vistas i yrket och som vill hoppa av får hjälp att göra det.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-10-10 10:29:00
|
|
Anna Veeder |
Att det verkligen blir ett fritt val. Och jag är inte säker på att min ex-prostituerade väninna, som ”valde” att bli hora som 15-åring i Berlin, verkligen hade det.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-10-10 13:49:00
|
|
Sunny |
Anna: En av mina allra bästa vänner är hora sedan över 50 år! Hon debuterade i tonåren,gjorde ett par uppehåll för äktenskap men återgick sedan till sitt yrke. Denna helgen ska hon delta i konferansen i Bryssel för esxarbetares mänskliga rättigheter men jag lovar dig att hon kommer att svara dig på dina frågor ifall du majlar dem till mig. Ifall det är ok för Sourze så kan jag lägga ut hennes svar som min artikel: jag har några förbetalda kvar o tycks ha fått skrivkramp.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-10-10 13:52:00
|
|
Sunny |
sexarbetares,inte exarbetares*ler* Nej inte har vi alla tillgång till de yrke vi kanske haft som förstahandsval:det var illa med detta när jag gick i den 7 åriga folkskolan. Det var mest barnpiga man fick jobb som vid 14.Sedan ökade ju valfriheten med ålder o förstånd.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-10-10 14:20:00
|
|
Anna Veeder |
Sunny, det som intresserar mig är den mänskliga aspekten. Hur man tänker för att orka psykiskt, utan droger. Och praktiskt, hur man skyddar sig från störda och våldsbenägna. Och hur man slutar om man bestämmer sig för det.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-10-10 14:23:00
|
|
Anna Veeder |
Varför skrivkramp förresten? Du har ju vettiga saker att säga. Dessutom vet du mycket mer än jag. Fråga henne vad HON tycker är viktigt att berätta, det är ju hon som är insidern. Och lägg ut artikeln!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-10-10 14:31:00
|
|
Sunny |
Anna: När jag läser påhopp som det Inger Olsson gav mig efter min atrikel Vad jag vet om Catrin da Costa o även nu när jag kommenterat Anna E:s artikel så ledsnar jag ju att skriva om det här ämnet som jag ju faktiskt kan en hel del om. Som du ser i dagens kommentarer blir man kallad både berusad o galen ifall man vågar ha en åsikt om sin egen situation här som inte är PK.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-10-10 14:33:00
|
|
Sunny |
Men för att svara på din fråga om vad som ä väldigt jobbigt för sexarbetare så är det i första hand alla Inger Olsson i världen som gapar högt om hur vi är o vad vi känner utan att veta ett piss om oss!Detta om folks fördommar o konstiga föreställningar om oss är nog en av våra vanligaste tema när vi diskuterar våra liv inom Rosea.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-10-10 14:39:00
|
|
Anna Veeder |
Läste just hennes kommentarer till dig, påminde mig lite om en fanatisk så kallad palestinavän som nyligen anklagade mig för att vara sydafrikansk vit apartheidrasist inte på Sourze. Suck. De angriper den de tror du är istället för att lyssna på vad du säger. Råd: ignorera och fortsätt var den du är.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-10-10 14:42:00
|
|
Sunny |
Så är det lagarna här i landet förstås. Att kopplerilagen hindar horor ifrån att arbeta 2 eller flera i en lokal man kan fällas för koppleri av varandra det är nog den farligaste lagen. Att inte kunna hyra en lokal att arbeta i tryghet i .
Slutar gör ju de flesta: det är ett genomgångsjobb. Jag vet många som helt enkelt gift sig o skaffat villa volvo o vovve *ler* En doktorerade o en annan blev psykoteurpeft. 3 kvinnor jag kännt har blivit författare o en kvinna sitter i dag i riksdagen.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2005-10-10 14:46:00
|
|
Anna Veeder |
Och kom ihåg att många läser artiklar utan att kommentera. Jag gör oftast det eftersom jag inte känner mig tillräckligt insatt. Så låt dig inte nedslås av några nedvärderande skrikhalsar a la I.O.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2005-10-10 14:46:00
|
|
Sunny |
Men eftersom de flesta kommer ifrån arbetsklassen o låglönejobb eler arbetslöshet så återfinns de oftast där efteråt.I Vård o omsorg. Så har vi ju misssbrukare som är ett problem för sig. De hamnar i prostitutionen av tvång o klarar sig inte så bra där men till skillnad från de manliga missbrukaran kan de gå ner sig fortare eftersom de slipper begå brott o inte åker in lite då o då avgiftning,mat o medecin Missbruksvården i dag är katastrofalt usel.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2005-10-10 14:49:00
|
|
Sunny |
Det igen handlar om pengar. Vård kostar.Att prostituera sig påverkad är väldigt farligt då man ju har kopplat bort omdömmet rejält. Ja varje gång någon av oss som jobbar med sex o kan branchen blir utsatta för rena elakheterna så är det klart att de tiger o är jätterädda för att deras yrke ska komma ut.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2005-10-10 14:50:00
|
|
Sunny |
!! o tack för din vänlighet: det kändes skönt just nu.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2005-10-12 11:20:00
|
|
Inger Olsson |
Sunny: och den där Anna Veeder, som man tydligen kan slå i vad som helst - eller? Förutom att du idealiserar den prostituerades tillvaro vad skulle du annars kunna göra i konsten att överleva? Därmed inte sagt att du är offer! hävdar du här ovan: "2 eller flera i en lokal man kan fällas för koppleri av varandra det är nog den farligaste lagen. Att inte kunna hyra en lokal att arbeta i tryghet i ."
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2005-10-12 11:21:00
|
|
Inger Olsson |
1 Du är inte tryggare som prostituerad för att du arbetar I EN LOKAL ELLER SOM HÖGBETALD ESKORTTJEJ. 2 Det är en jävla myt! Jag vet. Ingen av oss var trygga!
3 Det råder en hieraki i den världen. "Längst ner" finner man de som tvingas ställa upp på varenda jävla rulle. Och du kallar dem samtliga - och dessutom förenklat - för "sexarbetare".
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2005-10-12 11:21:00
|
|
Inger Olsson |
Det finns både många och svåra frågor kring prostitution som man inte så enkelt kan besvara. Och många av dina argument är oftast för motsättningsfulla inte konstigt i mina ögon och ofullständiga för att hålla både på kort och lång sikt.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2005-10-12 11:59:00
|
|
Sunny |
International Commitee for the Rights of sex workers in Europa ICRSEhåller en kongress i Bryssel nu i veckan med avslut i EU byggnaden på söndag kl 16.30 Presskonferensen som är öppen för media hålls kl 13.00 Där deltar alla de Europeiska ländernas förbund o även svenska Rosea. Just säkerheten fins högt upp på agendan kan jag försäkra dig om.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2005-10-12 12:01:00
|
|
Sunny |
Men poängen är att jag inte har tid o ork att kasta bort på att upplysa en enda människa som desutom har uppenbara problem med läsförståelsen utan tänker skriva om hela kongressen.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2005-10-12 12:52:00
|
|
Inger Olsson |
Personligen tycker jag att det är torskarna som skulle upplysas...
|
| |