Inlägg #1: Postat: 2005-10-09 22:51:00
|
Janne B |
Mitt lilla problem är att jag gärna kollar på nätet vad som står i kvällstidningarna. Det finns bra artiklar där också, snabbt. Men alla dessa rump o bröstbilder mitt i politiken irriterar mig. Sen finns det ju en massa intima skildringar utan att jag behövt klicka vidare..Men det är klart jag kan ju nöja mig med DN o Svenskan.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-10-10 01:30:00
|
Sunny |
Jag är själv kvällstidningstorsk men lika konsekvent som jag undviker sporten så bläddar jag förbi de där "kändissidorna" ur märkliga tv tablåer!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-10-10 13:49:00
|
Per W |
Man skall alltså ignorera allt elände och låtsas som det inte finns? Och därigenom acceptera det.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-10-10 15:33:00
|
Janne B |
OM jag betalar för kvällstidningarna så har jag accepterat deras stil att kränka människors privatliv mm. Min enda möjlighet att påverka dem är att inte betala./Men ju fler ggr vi läser dem på nätet ju mer kan de ta betalt för sina annonser. Så svårt är det.// Jag var i Jugoslavien 1974. Där stod tidningsförsäljarna och klippte ur olämpliga artiklar....men så kan vi inte göra i vårt samhälle, tack o lov.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-10-11 02:16:00
|
Sunny |
Per W: Allternativet är att sluta följa vad som händer i media o det är ännu värre på sikt! Jag accepterar inte sport men jag kan inte rensa bort den så då får jag väl göra som nu: riva ur den bilagan o kasta.Önskar de gjorde någon liknade bilaga för kändisdravlet så vore det lättare att rensa bort.Eller ännu heller: att de som vill ha bilagor med allt möljligt för oss andra ointressant fick betala för dem typ som för TV bilaga?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-10-11 02:17:00
|
Sunny |
Jag undrar i stället hur i all sin dar det kan komma sig att folk verkligen läser om o ser det hela i Tv av fri vilja?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-10-11 02:23:00
|
Sunny |
Själv yrkesarbetar jag ju inte längre o har därför mera tid än de flesta men jag får prioritera hela tiden: Allt jag vill hinna läsa, det jag vill hinna skriva o de vänner jag vill hålla kontakten med. Barnen o barnbarnen,huset o trädgården,husdjur o gubbar,en eller annan bra film o teater: jag skulle inte ha tid med det där även om jag ville.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-10-11 02:26:00
|
Sunny |
Försöker se nyhteter o samhällsprogram på TV så hur i all världen HINNER folk sitta o titta på såpor dag efter dag???Jobbar de inte eller går i skolan? Vad är deras knep: att aldrig sova????
|
|
Inlägg #9: Postat: 2005-10-11 23:32:00
|
Villon |
Sunny. Oj så du förfasar dig. Vilka seriösa grejer du ägnar dygnet åt. Du är duktig. Men jag tror även du konsumerar avkoppling eller äter på McDonalds ibland. Den höga häst du sitter på är självdöd.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2005-10-12 17:06:00
|
Sunny |
Villon: Nej du missförstår mig. Jag ägnar mig åt det som är kul så ofta jag bara kan o kopplar av rejält nu som pensionär. 2 timmar i poolen var dag t.ex. O Högar med underbara böcker ! En del är väl kulturklassat men min deckarfixering har samlat i över 30 år ger mig ofta gliringar ifrån ungarna.Typ pervers nekrofil o annat rart. Jag har vait på Mac Donald utomlands men faktiskt inte här hemma men det betyder ingenting jag äter hemma ju.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2005-10-12 17:12:00
|
Sunny |
Men jag skulle somna ifall jag försökte följa med i de vanligaste tv programmen. Det är inte bara dokusåpor utan bingo lotto allsång o allt vad det heter o så sport!! Däremot gör jag mig löjlig på min mani att se på nyheter dygnet runt: Freak kallas av de yngre men det bjuder jag på.För mig kan ingen film på tv eller någon annan stans ersätta boken som tar mig dit jag vill i både tid o plats.Därför avsätter jag i första hand rejält med lästid varje dygn.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2005-10-12 17:15:00
|
Sunny |
Jag steker gärna färdiga hamburgare som alltid finns i frysen när barnbarnen kommer för göra långkok har jag defenetivt inte tid till!*ler* Jo i morgon ska jag ta mig samman o peta in ett grovstyckat lamm i frysen: det är så gott att det kommer med på rtioriteringslistan!
Visst har du med Villon saker du inte hinner med för att någonting annat är roligre?
|
|
Inlägg #13: Postat: 2005-10-12 17:15:00
|
Sunny |
Sitta vid datan är tex jättekul!
|
|