Vilka krav ska ställas på läkares svenskkunskaper?

Inlägg #1: Postat: 2005-10-08 13:17:00
Redliner
ett större problem är snarare den etniska diskrimineringen.
Inlägg #2: Postat: 2005-10-10 12:00:00
LadyM
Detta är långt ifrån första gången som det händer mig..därför fick jag nog!
Inlägg #3: Postat: 2005-10-10 14:24:00
pUs
Redliner utmärker sig här i gammal god stil genom att inte våga erkänna det barnsligt enkla faktumet att det är viktigt att våra läkare kan uttrycker sig på ett sätt som patienterna förstår. Givetvis börjar han istället tala om diskriminering. Som inte har någonting med ämnet att göra.
Inlägg #4: Postat: 2005-10-10 14:29:00
pUs
Och, för sakens skull redliner, och för att visa hur konsekvent jag faktiskt är; håller med dig helt om skånskan. Det har hänt att jag fattat noll ibland.
Inlägg #5: Postat: 2005-10-10 23:54:00
Redliner
jag har frågat runt. ingen jag känner har haft detta problem med invandrare i sjukvården. jag ser detta som ännu ett sätt att legitimera diskrimineringen. alltid språket. alltid. hur i allsin dar ska man lära sig när man aldrig får chansen i arbetslivet? snart vågar inte invandrare öppna käften i det här landet. genast dyker det upp någon messerschmidt som anmärker på ordval eller anklagar för spökskriveri och gudvetvad. språk, för helvete. här har ni ert språk.
Inlägg #6: Postat: 2005-10-11 09:30:00
pUs
Redliner, du måste väl ändå hålla med om att vissa yrken är förknippade med vissa krav. En tolk bör t.ex inte vara döv, en polis bör inte vara blind, och en läkare bör kunna kommunicera utan att missförstånd uppstår. Där är bland annat språkkunskaper mycket viktigt. Sen har jag inte heller påstått att det "är ett stort problem".
Inlägg #7: Postat: 2005-10-11 10:00:00
pUs
Ditt problem är däremot att du ser rasism och diskriminering överallt, det gör dig inkapabel att konstatera till och med en så grundläggande sak som att en patient bör kunna förstå sin läkare.
Inlägg #8: Postat: 2005-10-13 23:15:00
Redliner
jag upplever diskrimineringen så starkt i min vardag just nu. men hos de som har makten finns bara likgiltighet. därav min upprördhet.
Laddar...