Inlägg #1: Postat: 2005-10-11 12:15:00
|
sune |
Nej du har rätt, att vara homosexuel är ingen livsstil. Det är ett jävla oskick.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-10-11 12:57:00
|
Janne B |
Mjaha Ramona.Bara att gå i kyrkan en timme i veckan är måhända en yttre livsstil som går att byta ut.Men att försöka leva ett kristet liv varje vaken timme det är något annat, det är ett livsval. Likadant med Ramadan. Det är årets höjdpunkt för en muslim, inte en yttre grej som kan bytas mot fotboll.Under Ramadan bekräftar muslimen för sig själv och hela omgivningen att han är Islam trofast.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-10-11 12:59:00
|
Janne B |
Jag tror inte att det går att jämföra med att några hundratusen svenskar plötsligt går i kyrkan 3-4 ggr under Advent och Jul.// Vara homo, är det en yttre livsstil som går att byta eller något som är helt integrerat med personligheten?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-10-11 17:47:00
|
svedan |
Första man tänker är, "oj, har hon nu skrivit en dikt". Sen blir det mest ett "öhh ... vad är detta.
Så. Vad vill du säga med denna meningslösa text?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-10-11 18:18:00
|
Mysan |
Du menrar att du är homosexuell? Vet du inte att den nya trenden bland män i storstan är att vara metrosexuell.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-10-11 18:28:00
|
Beckisbarnet |
Men blåa strumpor till gröna skor är väl knappast en livsstil, det är ju en klädstil!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-10-11 21:09:00
|
CMO |
Är pedofiler människor?
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-10-11 23:12:00
|
Villon |
Gud så uselt.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2005-10-12 01:01:00
|
Sunny |
En sexuell läggning är ju ingen livssstil ifall man inte medvetet går in för att göra den till en sådan. Jag har träffat människor som gjort sin sexualitet till en livsstil men där spelar ju läggningen ingen roll eftersom de flesta trots allt är hetro.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2005-10-12 15:20:00
|
megaman |
Om homosexualitet INTE är en LIVSTIL hur kommer det då sig att så många homosexuella är så STILIGA!
|
|
Inlägg #11: Postat: 2005-10-13 09:57:00
|
Tor Billgren |
Mycket bra inlägg. Uttrycket "homosexuell livsstil" är ett religiöst korrekt uttryck som de religokonservativa har myntat för att undestryka att homosexualitet är ett val. Det är ett uttryck som inrymmer endast negativa aspekter av homosexualitet. Till exempel ingår alltid promiskuitet, droganvändande och sadomasoschism i det religiöst korrekta bruket av uttrycket "homosexuell livsstil". Att använda uttrycket är att falla för billig propaganda.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2005-10-14 12:07:00
|
Chris.X |
Som transsexuell och bisexuell väljer jag min egen livsstil. Jag lever mitt liv så som jag vill och förmår. Däremot måste man nog anpassa sin livsstil efter den man är och de villkor som råder. Men nej, homosexualitet är självklart ingen "livsstil". Att påstå det är rent nonsens!
|
|
Inlägg #13: Postat: 2005-10-15 05:54:00
|
Claes Samson |
Ramona har rätt, Det råder begreppsförvirring på det här området. Personlig läggning kan inte vara en livsstil. en sådan har man om man har valt att leva med i en viss subkultur. Homosexuella män som mår illa av singalongversionen av Sound of Music, undviker Prideparaden samt lever troget i parförhållanden med barn - är de gay? Och vad ska man kalla strikt heterosexuella som anammar gaystilen? Begrepp åldras, som allt annat. Fort, finns det nya?
|
|