Professur till salu

Inlägg #1: Postat: 2005-10-09 16:23:00
Janne B
Var står Sverige om 10 år? Nej det vågar nog ingen tänka på!
Inlägg #2: Postat: 2005-10-09 18:44:00
MdaG
Universiteten måste höja kraven för godkänt också. T.o.m. mina ekonomistuderande vänner tycker det är pinsamt när de lägger ner mindre än 10h i veckan på sina studier och ändå klarar sina kurser. Har vänner på socionomutbildningar som har så lökig utbildning att de blivit lata enligt de själva. Ett skämt är vad det är.
Inlägg #3: Postat: 2005-10-09 19:36:00
Lars Nilsson
Helt rätt. Är man politiskt korrekt går det fort i de av sossarna behärskade universitetsstyrelserna.
Inlägg #4: Postat: 2005-10-09 19:54:00
CMO
Jonathan, var det du som hjälpte "FBI" att spåra upp en hacker härom året?
Inlägg #5: Postat: 2005-10-10 12:09:00
Skåneman
Vad gäller Lundgren o. Rosenberg handlar deras professurer förstås om politisk korrekthet. Feminism är statsideologi i dagens Sverige, och genusvetenskap handlar inte iom seriös vetenskaplig forskning, utan om att få fram forskningsresultat som stödjer feministiska teorier.
Inlägg #6: Postat: 2005-10-10 12:13:00
Skåneman
Vad gäller de generella försämringarna i det svenska utbildningssystemet tror jag att en väsentlig del av problemet ligger i sossarnas totala oförmåga att hantera arbetslösheten. Man ska till varje pris skyla över de höga arbetslöshetssiffrorna. Därför ska alla ungdomar gå gymnasiet, och en majoritet ska fortsätta till universitet/högskola. Man får då in massor av studenter som saknar både begåvning o. motivation, vilket leder till att man tvingas sänka nivån in absurdum.
Inlägg #7: Postat: 2005-10-10 15:09:00
peter_
Om jag minns rätt så blev Tiina Rosenberg skyndsamt utsedd till professor kort efter ROKS-skandalen. Professorer har en särskilt skyddad anställning och min reflektion då var att det verkade som om någon med makt över tillsättningarna snabbt såg till att denna tokfeminist utsågs till professor. Någon som vet mer?
Inlägg #8: Postat: 2005-10-10 23:32:00
Calle Z
Välkommen till verkligheten i Sverige år 2005! Hur naiv får man lov att vara? Sarnecki är "professor" i kriminologi!
Inlägg #9: Postat: 2005-10-13 15:21:00
Piripiri
Att påstå att sossaena skulle styra universiteten är löjligt. De har så länge jag minns styrts av tilfälliga trender. Marxism och strukturalism på sexti och sjuttitalen, postmodernism och destruktivism på åtti och nittitalen och genusvetenskap de senaste åren.
Laddar...