|
Inlägg #1: Postat: 2005-10-05 21:39:00
|
|
Lars Nilsson |
En liknande och mer närliggande problem är att extrema muslimska grupper tydligen också finns i Sverige. Hur många det är och hur farliga dessa är vet naturligtvis ingen. Men övriga muslimer i Sverige skall naturligtvis inte få lida för dessa stollar.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-10-06 14:07:00
|
|
Johannes J |
Du menar Expressens debattserie rörande Stockholms moské och Muslimska Brödraskapet? Det är de enda "extremisterna" som jag hört talas om ska finnas i Sverige, i alla fall när det gäller etablerade organisationer. Sen så är det klart att det kan finnas andra individer med extrema åsikter som inte visar sig i några undersökningar.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-10-06 14:09:00
|
|
Johannes J |
Vidare så tror jag nog att kristna soldater under bl.a. USAs och Storbritanniens flagg dödat mångt fler oskyldiga människor bara i den senaste kampanjen i Irak, om man nu ska börja mäta elakheter efter antalet dödsoffer.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-10-06 14:22:00
|
|
Lars Nilsson |
Svar2. Ja just det. Svar3. Men varför skall man börja mäta lidande? I så fall är det mesta inget att bry sig om i relation till Hitlers, Stalins, Maos och andras massmord. De som dog i London, Madrid och New York kommer väl inte till liv för att fler dödats i Irak? Och inte är det någon tröst för de anhöriga heller. Ovanligt lättsinnig kommentar från Dig Johannes.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-10-06 15:42:00
|
|
Janne B |
Johannes/Jag tycker det finns en skillnad på de som går ut i sitt hemlands arme och gör gräsligheter. Samt de som från en inre överetygelse"på guds uppdrag" går ut och mördar folk.// Jag tror att det är ytterst få USA och SB soldater som anser sig vara ute på ett religiöst uppdrag i Irak. Men de som jobbar för Brödraskapet har säkert klara religiösa mål.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-10-06 18:56:00
|
|
Lars Nilsson |
Johannes har alltid försvarat Hamas socialt arbete och folkligt stöd mm och ansett att det demokratiska Israel vara den store satan i området. Jag tycker Johannes skall ta och läsa lite historia som komplement till sina religiösa studier av Islam. Tro mig. Det vidgar perspektiven. Dessvärre finns inget svart eller vitt när det gäller vare sig Islam eller Israel.
|
| |