|
Inlägg #1: Postat: 2005-10-04 01:10:00
|
|
Marius |
Med en ökad individualisering, sätter människor allt större grad på både sig själv och andra, funderar jag. Kan det vara så att skillnaden inte var så stor mellan då och nu, men börjat se saker på annat sätt bara, helt enkelt. Kan det också vara så att allt fler har börjat få bättre självförtroende och vågar ta sig ut i dessa offentliga miljöer till skillnad från förr? Jag har ingen aning, undrar bara.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-10-04 01:14:00
|
|
Marius |
Sedan, för att undra vidare, undrar jag om inte det är svårare för en kvinna att hålla en "idealvikt" av olika anledningar. I vilket fall som helst tror jag att du gör en tabbe i att tänka att kvinnor dels skulle ta sämre hand om sig själva än vad män gör och att uttrycka sig i ordalag som skuldsätter kvinnor.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-10-04 09:04:00
|
|
Tarja |
Dina undringar är bra, och sanna, tror jag. Om fler vore så kloka.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-10-04 10:08:00
|
|
Janne B |
Marius/ Här kommer en röst från forntiden på 1950-talet. I min bonnaby var många helt slut i ryggen redan i 40-årsåldern, många gick med käpp vid 50-årsåldern osv.Kvinnor gick starkt framåtböjda, männen haltade.Många män saknade tummar etc efter kontakt med kapsåg osv.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-10-04 10:10:00
|
|
Janne B |
forts.Hästsparkar kunde synas i sneda ansikten. Hudsjukdomar var svåra att behandla förr. När jag var barn gick en våg av barnförlamning/polio vilket förstörde många.Engelska sjukan/ vitaminbrist gjorde en del hjulbenta osv. Mitt fattigsverige är inte så långt bort. Vackra och stiliga var nog bara folk till 20-årsåldern. Men det fanns ju rikare gårdar och byar,
|
| |