|
Inlägg #1: Postat: 2005-10-07 15:57:00
|
|
Jan E |
Unto, du är en de mest onyanserade människor jag känner till. Det tar för lång tid att kommentera allt du vräker ur dig i denna tröttsamma tirad, men en sak måste jag få påpeka. Du ondgör dig över Rojas, som du menar vill ”klämma åt invandrare”. Men tycker du inte att det är märkligt att en sån person kan stå i riksdagen och talar sig varm för en flyktingamnesti? Hur går det ihop?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-10-07 16:17:00
|
|
Lars Nilsson |
Men det här var väl ganska heltäckande om all världens djävlighet i en fruktansvärd ostrukturerad form. Själv är lite besviken att jag inte får vara med på topplistan. Men det är smällar man får ta!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-10-07 16:19:00
|
|
Leif-Arne |
Om vi bortser från bottenlistan så har vi åtminstonde en gemensam på bralistan. Nelson M.
Men i stället för LO skulle jag nog vilka ha Mahatma Gandi.
Märkligt att två av världshistoriens största ledare föddes i Sydafrika.
Jag är även rätt svag för Tarja Halonen.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-10-07 16:48:00
|
|
Leif-Arne |
Själv gjorde jag i en text ett helt oavsiktligt felskrivning förnågon tid sedan. Jag skulle referera till USA´s presiden men råkade skriva "Georg Wanker Bush". Mycket pinsamt på min ära.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-10-07 18:00:00
|
|
El Guatusi |
Unto: Jag forvantade mig vissligen inte att du skulle namna nagon av tredje varldens satraper, anstiftare till folkmord som i Sudan eller inhumant fortryck av kvinnor, etniska minoriteter eller sexuellt avvikande. Men det ror sig ju inte om "humanistiska nordeuropéer" som du har sa varmt om hjartat utan om vanliga muslimer. Tva vardeskalor, helt uppenbart.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-10-08 09:36:00
|
|
Mysan |
Ja själv föredrar jag sydafrikanskt vin. Nej skämt å sido har märkt att socialt pack och invandare oftast bor söder om slussen medan rika bor norr omslussen.Hur blev det så ?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-10-08 09:54:00
|
|
Tarja |
Unto, jag tyckte din artikel var välskriven och intressant. Låt du kapitalisterna äta hummer och dricka årgångsvin. Dom vet inte vad hunger och kamp för överlevnad är. Så dom kan kosta på sig att vara överlägsna, om dom nu vinner på det, vilket jag tvivlar på.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-10-08 12:14:00
|
|
Unto S |
Bush sade till oss alla: ”Jag styrs av ett uppdrag från Gud” och fortsatte, ”Gud sade till mig – George, åk och bekämpa de där terroristerna i Afghanistan. Gör slut på tyranniet. När uppdraget var utfört sa Gud till mig – George, åk och gör slut på tyranniet i Irak. Och nu känner jag åter Guds ord komma till mig – se till att palestinierna får sin stat och israelerna sin säkerhet, och skapa fred i Mellanöstern.”
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-10-08 15:55:00
|
|
Stig |
Din nästa lista på de bästa människorna toppas nog av Hitler, Stalin , Mussolini, Lars Ohly.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-10-10 09:38:00
|
|
pUs |
Du börjar tappa stilen, bäste fullmäktigekanditat. Faktum är att jag ser ovanligt lite hat i den här ganska trivsamma lilla pamfletten som du författat uppå din kammare. Du får en fyra i betyg!
|
| |