Inlägg #1: Postat: 2005-09-30 20:40:00
|
Sunny |
B: Vad är det som hindrar den solöverkänsliga att söka sig i skuggan? *ler* Jag förstår ju att du skojar men jag har faktiskt en solöverkänslig i familjen men måste tillstå att i det här landet så är det nog hans minsta bekymmer??
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-09-30 20:45:00
|
Sunny |
Jag har dessutom bott utan elström så sent som på 60 talet o med småbarn så det går faktiskt ifall man nu måste. På somrarna har jag varit utan el till för 3 år sedan då vi sålde det ack så stämningfulla torpet. Det är mycket en vanesak. Nu vet jag ju inte hur de elövererkänsliga reagerar för alternativa grejer som oljelampor o fotogenkök ? olje kaminer ?De luktar inget vidare men är effektiva.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-09-30 20:49:00
|
Sunny |
Själv hör jag tydligen till de där som tål allting jag sätter i mig eftersom jag tvingats äta en hel del medeciner under livets gång men aldrig råkat ut för en enda biverkning? Trots att det i fass finns hela sidor med sådana för mina medeciner.Jag är dessutom svår att söva så även narkosen är jag motståndig emot? Jag måste ju vara en vandrande miljöbomb vid det här laget?Bäst att boka kremering när det är dax.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-10-02 00:47:00
|
Beckisbarnet |
Jag tänker närmare bestämt på en person som ringde in till Täppas Fogelberg i Ring P1 i Sveriges Radio. Denne person gnällde på att det inte görs tillräckligt mycket för köldallergiker i landet. Täppas tyckte då att dessa personer rimligtvis borde flytta till Afrika. Briljant slutledning, inte sant?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-10-02 08:43:00
|
Janne B |
Nämnda program är väl nästan gjort för dem som redan har svar på allting eller som vill ha raka svar av Täppas och andra. Dessa ringare borde bilda en Regering så duktiga som de är.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-10-02 11:36:00
|
Beckisbarnet |
Täppas kan vara rolig ibland, men han är för oseriös. Tengby är bättre. Ibland kan det bli intressanta diskussionen, men oftast är det ganska ointressant, som det mesta..
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-10-02 11:38:00
|
Beckisbarnet |
För att återgå till dt jag skrev i svar 4:
Jag kan inte fatta alla dessa segskallar som tror att samhället ska vara anpassat för alla i alla situationer och om det inte är det så gapar man om "diskrimminering"?
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-10-02 11:39:00
|
Beckisbarnet |
Tänk på historien om brandstationen som renoverades och där man såg allvarligt på att toaletten inte var handikappsanpassad. Hur många brandmän är handikappade? Sverige in absurdum
|
|
Inlägg #9: Postat: 2005-10-02 12:16:00
|
Janne B |
Brandstationerna har besök av alla slags studiegrupper från både dagis och pensionärsföreningar etc. Brandsoldaterna är en slags hjältar som man vill hälsa på. Så har de ju så häftiga bilar mm.Bland dessa besökare finns givetvis handikappade. Dagispersonalen är nog ytterst tacksam för rymliga toaletter då de ska bistå de små. Varför hajar inte du se enkla saker?/ Du har ännu inte berättat för mig vad slanguttrycket "beckis" betyder. Ken en man från Västkusten få reda på det?
|
|
Inlägg #10: Postat: 2005-10-02 12:20:00
|
Sunny |
Beckis: *Frustar av skratt!* Den var verkligen kul: så många fysiska krav som ställs på en brandman!!!!
Finns det köldallergiker oxå? Är vi inte alla det vintertid i det här landet? Jag frös sönder fötterna som flicka o får ont i dem i kyla: är jag allergiker då? Fast varma raggsockor botar mig alltid o det behöver jag väl inte Persons hjälp att inhandla?
|
|
Inlägg #11: Postat: 2005-10-02 12:23:00
|
Sunny |
Janne: beckis komer väl i från Beckomberga? Det utgår i alla fall vi stockholmare ifrån? Jag tyder det som att B haft en tuff uppväxt för det har skinit igenom i empatin med utasatta i tidigare debatter? Fast jag kan ju ha helt fel oxå?
|
|
Inlägg #12: Postat: 2005-10-02 15:49:00
|
Janne B |
Ja i så fall Sunny så kan jag ta Beckis i hand för jag har varit totalt utsliten och under isen flera gånger.Det har tagit långa tider att komma igen. I arbetet har jag träffat folk från alla slags öppna och slutna vårdformer. Jag har hjälpt dem ut och skaffat bostad och arbete mm. De har bott i min familj. Alla som mått dåligt, haft det dåligt har min hela empati.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2005-10-02 23:43:00
|
Sunny |
ja det vet jag.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2005-10-09 09:33:00
|
Beckisbarnet |
Svar 11:
"Jag tyder det som att B har haft en tuff uppväxt"
Är det mig du menar nu, eller...? *usäkta förvirringen*
|
|
Inlägg #15: Postat: 2005-10-09 09:36:00
|
Beckisbarnet |
Jag har empati för "utsatta grupper" men det som retar mig är detta enorma gnällande från vissa grupper bara för att dom har så bra lobbyverksamhet. På det viset så gnälls det så enormt på att fysiskt handikappade har det SÅ ENORMT DÅLIGT i landet på alla fronter, vilket jag inte tycker stämmer. Samma sak med äldrevården, ett ENORMT KLAGANDE, trots att vi vare sig vill eller ens har tid för våra egna gamla.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2005-10-09 09:40:00
|
Beckisbarnet |
Som en handikappad i rullstol som blev av med jobbet när handikappsfabriken lades ned. Han var med i en artikel i NT där han gnällde om att han blivit av med jobbet och att han som handikappad minsann inte skulle finna sig i denna diksriminering, han krävde att få ett nytt jobb! Och deta i en stad med 10.000 arbetslösa och därmed en enorm mängd människor som aldrig kommer att få jobb trots att dom är fullt friska! Vad fan kan man kräva då? Guld & gröna skogar?
|
|
Inlägg #17: Postat: 2005-10-09 09:44:00
|
Beckisbarnet |
Och så äldrevården igen!
Jag har jobbat mycket inom äldrevården opch jag tycker inte att det är så dåligt som det hela tiden tjatas & tjatas om hela tiden i media. De enda verkliga problemen i äldrevården är en massa idiotisk personal som hindrar förändring & nytänkande, är trött på sitt arbete & egentligen skulle passa bättre någonannanstans.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2005-10-09 09:52:00
|
Janne B |
Nä men Beckis.Menar du verkligen detta/ De enda verkliga problemen i äldrevården är en massa idiotisk personal / Jag och mina fyra barn har på olika sätt jobbat i vården.Är det vi som är problemet...
|
|
Inlägg #19: Postat: 2005-10-09 10:22:00
|
Beckisbarnet |
Janne, ibland undrar jag om du har Asperger, DAMP eller någon annan bokstavsdiagnos. Huruvida du & dina barn är problemet kan såklart inte jag avgöra, vilket jag heller inte har hävdat att jag gör. Min åsikt är att de bromsklossar som jobbat inom vården i många år & som hindrar utveckling & nytänkande genom sin blotta närvaro på arbetplatserna skall bli avskedade till förmån för nya friska krafters tillkomst!
|
|
Inlägg #20: Postat: 2005-10-09 10:42:00
|
Janne B |
Bra Beckis/ Där har vi problemet.Hur ska vi få nya friska och helst unga krafter in i vården. Dagen gymnasister har helt andra yrkesval. Vården har blivit ett genomgångsyrke under några år.Så problemet är snarare hur arbetsgivaren ska kunna organisera arbetet så att detta blir ett eftertraktat yrke. Då kommer alla slags begåvningar
|
|