Sossarnas kluvna personlighet

Inlägg #1: Postat: 2005-09-27 15:40:00
Mijo Berg
... en riksdagssosse visar ett slött och halvhjärtat intresse alltså? Där ser man. Kanske bekräftar det vad jag menar med "attetyder från 70-talet lever fortfarande kvar bland sossar" de flesta sossar sitter lungt i båten och tänker att man kan behålla och navigera efter en karta från 70-talet. "Vi borde kanske borde rita om kartan istället för att kompensera verkligheten efter en karta från 70-talet..." NO SHIT BEIJER!
Inlägg #2: Postat: 2005-09-27 16:01:00
Mijo Berg
I en båt med ett hål i botten... säger Vanja Lunby Wedin... "vi är bra på rättvisa ombord på båten... det ska vi vara stolta över"...
Inlägg #3: Postat: 2005-09-27 16:47:00
Janne B
I dag berättar småföretagarna i SVT att byråkratin emot dem bara blir värre och värre.De har i tio års tid lovats lättnader av Sahlin och andra. Men det kommer bara mer regler, blanketter skatter osv.
Inlägg #4: Postat: 2005-09-27 23:12:00
Uno Hansson
Konsumenternas förmåga att försörja sig undermineras av att skatterna på arbete och konsumtion bara ökar och ökar. Detta leder bara till att färre och färre i arbetsför ålder är sysselsatta något där någon annan helt frivilligt och fullt ut vill betala de höga arbetskostnaderna och priserna.
Inlägg #5: Postat: 2005-09-27 23:16:00
Uno Hansson
Att det fortfarande över huvud taget alls fungerar, beror ju på att människor i vissa u-länder utför en del av arbetet till mycket låga arbetskostnader. Men även detta håller ju på att långsamt förändras.
Inlägg #6: Postat: 2005-09-28 16:29:00
Chris.X
Hittills har jag inte hittat en kommentar som jag inte håller med om. Håller med om allt.
Laddar...