Du blir vad du äter

Inlägg #1: Postat: 2005-09-24 18:38:00
Janne B
Jo Elvy. Överviktiga människor äter ofta så fel att de blir undernärda på viktiga komponenter. De äter "död" mat i stället för sådant som ger liv åt kroppen. Kaffe driver vätska ur kroppen, kan ge uttorkning av huden osv. Så det är inte fel att titta på fotsulorna på folk med viktproblem.
Inlägg #2: Postat: 2005-09-24 18:38:00
Janne B
forts Om man käkar en påse djupfrysta blandade grönsaker om dagen får man ypperliga blodvärden. Broccoli, blomkål, morötter ger friska fötter. Oljan i nötter underbar. Vitt bröd är din död. Detta var nästan helt sant.JB
Inlägg #3: Postat: 2005-09-24 18:45:00
Sunny
Tja Elvy: i mitt fall beror fötternas skick förmodligen på att jag springer barfota hela sommaren o långt in på hösten. Vad jag än väger.
Inlägg #4: Postat: 2005-09-25 02:25:00
Janne B
Sedan är det ju tyvärr så att när magen börjar komma i vägen är det svårt att nå fötterna och sköta dem på ett riktigt sätt. Fila bort överskott på hälen, klippa naglarna, olja in fötterna, ja allt blir svårare kanske omöjligt. Belastningen på hälarna blir ju allt större, alltså behöver de allt mera vård, men får mindre.Sedan har ju Sunny också rätt. Det är flera omständigheter som påverkar fothälsan. Hur hitta bra skor till en som väger 130 kg?
Laddar...