Inlägg #1: Postat: 2005-09-24 06:56:00
|
david81 |
Inte en jävel skulle uppskatta det. Då kan man ju likagärna hålla samtalen på internet. Både billigare och smidigare.
Däremot vet jag av erfarenhhet att situationen ofta ser ut precis som du beskriver.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-09-24 06:57:00
|
david81 |
Men att vara empatisk eller naiv och tycka synda om alla..är en jävla skillnad. För även om människan är "coconut" och skriker känner den av din inställniing till henne. Men du kanske kollar upp hennes diagnos innan? Det är inga objekt du jobbar med som ska bli sämre behandlade bara för att du och dina kollegor är missnöjda med lönen. Det var en jävligt dålig ursäkt.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-09-24 06:57:00
|
david81 |
Och du har en bra mycket bättre lön än människorna du behandlar och säkerligen en mindre pressad situation. Ge dem mer betalt istället för att stå ut med all skit bland personal som dom tvingas till..
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-09-24 09:46:00
|
MdaG |
Sätt realistiska krav på personalen istället. Att jobba med psykfall är krävande. Författaren har just fått en enorm respekt av mig som vågar skriva det hon gör, när hon vet att tyckare som dig kommer att såga henne.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-09-24 15:02:00
|
oacceptabelt |
Det jag skriver om har varken ingenting med utbildning och kunnighet att göra. Det har att göra med när man jobbar med ett visst klientel. Förstår precis vad du menar David, men det är inte så jag menar. Sen för det andra, jag ursäktade det INTE med dålig lön... det är en helt annan sak. Tror inte att en bättre lön hade hjälpt speciellt mkt i sammanhanget... O ja, jag håller på att ändra yrkesinriktning...
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-09-24 15:06:00
|
oacceptabelt |
Diagnosen har inte heller något med sammanhanget att göra, den schitzofrena tanten var bara ett exempel. De boende vi har på mitt jobb har bott där mer än 7-8 år allihopa... så jag har mkt klart för mig vad för diagnoser dom har...
|
|