Inlägg #1: Postat: 2005-09-23 22:00:00
|
GunnarL |
Jag har funderat över detta: När man börjar journalisthögskolan måste man väl ändå ha någon idé om att man vill skriva sanningen, avslöja lögner, granska makthavare, osv. Hur känner man sig då när man "scoopar" med att avslöja Britney Spears senaste bröstinplantat eller Robinson-Emmas senaste pojkvän? Kort sagt ren skit!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-09-23 22:02:00
|
GunnarL |
Och varför i h-e skyddar man och omhuldar hela tiden en maktlysten skattefuskare och fifflare som Gudrun Schymann???? Kom kanske lite ifrån ämnet men undrar ändå.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-09-23 22:26:00
|
GunnarL |
Och när jag ändå är på gång kan jag inte upphöra att undra varför journalisterna inte uppmärksammar att stjärnadvokaten Peter Altin uppbär arvode som riksdagsman samtidigt som han arbetar för fullt som advokat. Han ville ju för övrigt yrka på att få Anna Lindhs mördare frikänd - vilket tyder på att han tillhör den kategori skåningar 75 som är idiot.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-09-24 09:33:00
|
Janne B |
Ja GunnarL/ Jag anser att en stor del av våra journalister befinner sig i en tragisk arbetssituation. Jag tror att en stor del av dem hade ideella motiv då de började utbilda sig. Men efter examen slog marknadskrafgterna till med full kraft. Skriv det som säljer bäst, Kalla Fakta samt några program i SVT aviker väl från eländesmallen. Samt vårt underbara P1 i SR.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-09-24 09:36:00
|
Janne B |
Ja nog är Altins dubbeljobb en märklig sak...Närmast ofattbart. Men jag minns från förr att ombudsmän från Lo SAP som kom in riksdagen dubbeljobbade på samma sätt....med dubbla ersättningar.
|
|