Jag kan något som ni inte kan...

Inlägg #1: Postat: 2005-09-23 21:33:00
Mijo Berg
Är drogen amfetamin skapas helt plötsligt en rad nya problem... som i sin tur inte gör livet enklare... utan ännu mer jobbigt.

Vilket ökar behovet av amfetamin ännu mer. Vilket bidrar ännu mer till problemen.
Inlägg #2: Postat: 2005-09-23 21:33:00
Mijo Berg
Är drogen amfetamin skapas helt plötsligt en rad nya problem... som i sin tur inte gör livet enklare... utan ännu mer jobbigt.

Vilket ökar behovet av amfetamin ännu mer. Vilket bidrar ännu mer till problemen.
Inlägg #3: Postat: 2005-09-23 21:38:00
Mijo Berg
En ganska tråkig spiral som leder ner till den totala botten. Prostitution, kriminalitet... total självdestruktion.

Det är onödigt.

Det finns hjälp. Ett telefonsamtal bort.
Inlägg #4: Postat: 2005-09-23 21:46:00
Mijo Berg
Problemet är alltid att ingen vill se sig själv som någon som behöver hjälp.

Det gör att den där spiralen måste leda ända ner till den totala botten innan man söker hjälp. För vissa är "den totala botten" döden. För andra är det när man inser att man är en knarkare. Du borde ha sökt hjälp för länge sen. Innan du började med de sakerna som nu finansierar dina droger.
Inlägg #5: Postat: 2005-09-23 21:50:00
Mijo Berg
men det är aldrig för sent... och du har säkert fått din beskärda del av allt från att människor lägger huvudet på sne och tycker synd om dig, till att människor skriker åt dig eller ger dig dåligt samvete.

Alla vill samma sak. Att du slutar knarka.

MEN... det finns bara en som kan avgöra det... och det är du. Kanske väljer du resan ner i det mänskliga avloppet. Kanske väljer du att få hjälp.
Inlägg #6: Postat: 2005-10-27 10:25:00
Chris.X
Mijo: Helt sant. Det är svårt, väldigt svårt, men defenitivt inte omöjligt.
Inlägg #7: Postat: 2005-10-30 21:23:00
sofie f
tack för svaren,hakade upp mig på meningen "det som finansierar ditt drogmissbruk" och vill härmed verkligen förklara att jag inte på något sätt någonsin varit prostituerad eller speciellt kriminell,amfetamin är en väldigt billig drog samt att jag alltid använt relativt små mängder oavsett vad.
Laddar...