Makten lurar dig

Inlägg #1: Postat: 2005-09-22 22:45:00
Janne B
Ja Gunnar. Vi lever i ett religiöst och moraliskt tomrum, då allt kan vara rätt och fel.Det är kristna och muslimer helt överens om. Jag tror vi går mot en sakralare tid med lite mer av fasta värderingar. Det kan inte vara svårt att komma över ens om. Nu straffas småtjuvar mer än miljardbedragare. Folk som kommit efter med hyran med 1000 kr under en månad åker ut med Fogdens hjälp.
Inlägg #2: Postat: 2005-09-27 13:24:00
tomster
GunnarL: förklara den mirakulösa kopplingen kristendomsundervisning -> mer moral och mindre problem i samhället. Vad exakt lär man ut nu i skolan? Tvärtomvärderingar som "det är rätt att stjäla"? Om inga pedofilpräster, förskingrande präster, mordgalna kristna, onda kristna etc fanns skulle jag tycka det här var ett bra förslag. Nu är det bara väldigt dumt. "Om alla har samma religion / värdegrund kommer ingen stjäla".
Inlägg #3: Postat: 2005-09-27 16:42:00
GunnarL
Tomster, av den kristendom som jag känner och undervisats i blir man varken pedofil, förskingrare, mordgalen eller ond. Men för all del; byt ordet kristendomsundervisning mot undervisning i etik och moral om det känns bättre.
Laddar...