|
Inlägg #1: Postat: 2005-09-21 12:47:00
|
|
El Guatusi |
Jag hoppas det ar sa. Vad som far mig att frukta att problemet ar betydligt mer allvarligt ar just att ingen statistik offentliggors. Det ar svart att inte se detta faktum som ett tyst medgivande att overrepresantionen ar forfarande hog. Och detta skulle i sin tur vara ett medgivande att den svenska modellen, dvs ett utpraglat egalitart samhalle utan stora inkomstklyftor, inte har formatt losa problemet.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-09-21 12:52:00
|
|
El Guatusi |
Vi har ju envisats med att tala om rattvisa nastan enbart i ekonomiska termer. Nagon ekonomisk slum lik den man finner i UK, Italien & USA finns inte i Sverige, men vi har en social misar som ar allvarlig. Var provinsiella mentalitet gor det svart att assimilera invandrare o aven den minsta uttalsdefekt betraktas som "dalig svenska". Sadant skapar utanforskap som i sin tur skapar grogrund for rebelliskt beteende och ghettisering.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-09-21 13:48:00
|
|
Janne B |
1 bloggeri / Jag har en helsvensk släkting som hela livet går omkring med stort svart krulligt hår, trots att varenda gen nog är "svensk".Men gränskontrollen på flygplatserna missar aldrig att undersöka honom lite extra. Tills han börjar tala ädelsvenska eller "göteboska". Då slappnar kontrollörernas intresse av.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-09-21 14:26:00
|
|
CMO |
Bloggeri, Ja det anser ju den av avgrundsvänstern ofta citerade proffessor Diesen så det måste ju vara sant. Fast nu var ju frågan varför det inte finns tillgång till statistik och inte varför den icke tillgängliga statistiken ser ut som den eventuellt gör.
|
| |