Inlägg #1: Postat: 2005-09-21 10:47:00
|
Janne B |
Det är statistiskt bevisat att det är himla svårt att stava till statestik. Jag brukar lyckas varannan gång. För att nu inte tala om intill...intelligens.Är jag lite knorkad tro?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-09-21 10:58:00
|
Leif-Arne |
Det är väl för att jag hör till den arma gruppen invandrare som jag är lite dyslektisk. Men viss är det pinsamt med dessa felskrivningar, i synnerhet som jag har betyg i statistik.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-09-21 10:58:00
|
Leif-Arne |
Det är väl för att jag hör till den arma gruppen invandrare som jag är lite dyslektisk. Men viss är det pinsamt med dessa felskrivningar, i synnerhet som jag har betyg i statistik.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-09-21 11:00:00
|
Leif-Arne |
Men lika förbålt så finns det ett samband mellan skostorlek och intilligens. Men det kan ju ha andra orsaker. Kankända.
Man kan även gruppera annorledes. Gruppen män är överrepressenterad vs. kvinnor vad gäller kriminalitet.
Yrkesverksamma är överrepressenterade vs. penisonärer, smålänningar vs stockholmare. Ergo Sverige skulle vara ett ,mindre kriminellt land om här bara bodde kvinnliga penisonärer födda i Småland .
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-09-21 11:05:00
|
Janne B |
2-3 Leif-Arne/ Jag brukar skylla mina strav...stavfel på att jag hör dåligt. Har du hört något uslare försvar? Jag kollar ofta med Word även när jag skriver korta grejer.Aj, aj då.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-09-21 11:09:00
|
Leif-Arne |
Du har helt rätt Janne. Det är pinsamt att bli beslagen med en oförmåga att stava. Lite har jag tillåtit mig att slarva eftersom jag ofta blir räddad av stavningskontrollen i W. Att den saknas här har jag missat. Jag lovar bot och bättring.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-09-21 11:13:00
|
Janne B |
4 Leif-Arne/ Det västerländska tänkandet om orsak och verkan är ju grunden för mycket tänkande. Som man kan skoja med.För tio år sedan lurade SVT en kändis att med ett häftigt gevär skjuta mot några grantoppar. Varefter ett flygplan genast dök upp och sedan verkade störta i rök och eld. Vår kändis blev givetvis helt förtvivlad tills en" fallskärmshoppare" kom fram och förklara att allt var ett skämt. Nyttig historia.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-09-21 11:21:00
|
Janne B |
6 L-A/ Nej nej.Var inte petnoga. Så länge du tål ett påpekande från mig eller annan så skriv på bara. Jag har 1-2 stavfel på varje kommentar, ingen skäller på mig för det. Jag sitter inte på en pidestal /piedestal. Jag har en bror som skriver långa kåserier på "västgötska"med ytterst originell stavning och dito uttal. Eftersom det ju inte finns en enhetlig västgöta-dialekt så är hans mycket uppskattade skriverier
ett rätt medvetet skämt.Håll igång.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2005-09-21 11:31:00
|
Leif-Arne |
7 Janne, där finns ju den klassiska: Kalle som dag 1 drack gin & tonic, blev sur och hängig dagen efter, dag 2 drack vodka & tonic med samma resultat samt dag 3 drack whisky & tonic med samma resultat. Kalle drog då helt logiskt slutsatsen att han borde avstå tonic.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2005-09-21 11:37:00
|
Janne B |
7 / Tack för den logiska kullerbyttan. / Som bekant är det så att ju fortare man kör genom en farlig kurva eller vägkorsning ju mindre är risken där. Det gäller ju att uppehålla sig på farliga ställen så kort tid som möjligt. / Se upp för vägrenar denna årstid.
|
|