Inlägg #1: Postat: 2005-09-21 01:03:00
|
Marius |
Ungefär som folk måste lära sig att göra en urskiljnad mellan invandrare som kollektiv grupp å ena sidan, individer med utländsk bakgrund som begår brott och de som inte gör det, samt politisk börda å andra sidan. Och på det hela hade det inte gjort något om man ser till sociala strukturer satt i ett socialt sammanhang, notera Sociala Strukturer, inte Strukturell rasism.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-09-21 01:06:00
|
Marius |
Sedan ska jag säga att jag håller med alldeles precis i din kommentar calle. Alldeles precis.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-09-21 09:12:00
|
Per W |
Calle, det är snarare så att många försöker klä sin främlingsfientlighet i lite finare kläder: kritik mot invandringspolitiken, men det lyser oftast igenom.
F ö har vi ingen invandring idag utom där vi har behov av yrkeskompetens. Däremot tar vi emot asylsökande, det är ett internationellt åtagande.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-09-21 10:33:00
|
Janne B |
Jag läser med största tillfredsställelse dialogen här ovan. Nyansrik och riktig.Samt som Per W skriver, vi har ett internationellt åtagande om asylrätt. Som en del länder försöker smita ifrån, men som Sverige långa perioder skött rätt så väl.Tack ska ni ha.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-09-22 16:46:00
|
megaman |
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-09-22 22:30:00
|
Calle Z |
Marius. Svar 1. Precis. Helt riktigt. Per W. Visst det finns det säkert. Men dessa personer måste väl rimligtvis också få framföra sina åsikter i en demokrati? Utan att några/någon stigmatiserar dem såsom främlingsfientliga eller som rasister. personligen så tror jag dessa utgör en väldigt liten grupp i Sverige idag. Men många, både invandrare och svenskar, har sett att vår invandringspolitik är bedrövlig. Detta måste få debatteras på en hyfsad seriös nivå.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-09-22 22:49:00
|
Calle Z |
Per W. Det blev lite fel ovan. Vad jag menade det var att man skall Inte pådyvla personer som är kritiska till den förda invandringspolitiken ord såsom främlingsfientliga osv.
|
|