Inlägg #1: Postat: 2005-09-21 00:44:00
|
Marius |
Låt dig inte luras av betygsättningen. Ingen som har satt mindre än godkänt har utgått från annat än sina personliga åsikter istället för skrivarvärdet, eller vad man nu vill kalla det. Kör på i samma stuk, vill läsa mer av din skarpa spets.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-09-21 01:04:00
|
Marius |
Ekelund, heter hon. Rätt ska vara rätt. Grym skribent, hon med.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-09-21 01:06:00
|
Calle Z |
Ja så är det! Hans skrivkonst är på Strindberg nivå. Är Anna Eklund en kändis? På vilket vis är hon en kändis? För att hon får skriva i AB? Är man en kändis då? Det är slaskmedia! Deltag i en dokusåpa och ha samlag, mer krävs tyvärr inte för att bli en "kändis" idag.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-09-21 01:08:00
|
Marius |
Nej det krävs inte så mycket, sedan finns det olika typer av kändisar, som man har olika sorters respekt för. Hurså? Jag både respekterar och beundrar Anna, får jag anse henne vara en kändis bara för att hon skriver i AB, eller måste hon vara med i Big brother med först?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-09-21 01:09:00
|
Marius |
Calle, din pessimist. Du är rolig. Haha-rolig. Seriöst. du gör mig glad.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-09-21 01:24:00
|
Calle Z |
Tja kan man glädja någon. Så varför skall man låta bli? Ta inte illa upp. Men att kalla Anna.E kändis!? Hur mycket skall vi tillåta utvattna ordet "kändis"? Du är lika mycket en kändis. Du gör din röst hörd här på Sourze. Jag lovar dig en sak Marius. Om en riktig sk "kändis" eller Anna.E skulle ha promenerat förbi mig på stan..Då skulle jag liksom förmodligen du ha vetat skillnaden mellan "kändis" och "kändis"?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-09-21 01:32:00
|
Marius |
Jag vet inte om jag inbillar mig, men det känns som du gör kändisar till övermänniskor som på något sätt har förtjänat sin stjärnglans och vår beundran. Misstar jag mig. Jag menar vilka är "Riktiga" kändisar som förtjänar vår beundran. Klart fan att kändisbegreppt urvattnats. Kanske lika bra det.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-09-21 01:33:00
|
Marius |
Jag menar, skulle jag se, ja låt oss säga anna ekelund på stan och jag skulle känna igen henne. Det hade jag kunnat tycka ha varit kul. Jag skulle kanske inte tänka på att jag träffat en "kändis" i annan bemärkelse än någon som jag påträffat i ett offentligt sammanhang som andra också känner till. men ändå.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2005-09-21 01:37:00
|
Marius |
däremot skulle jag förmodligen inte titta två gånger, eller låt oss säga tre, man kanske vill vara säker på vad man såg, på en dokusåpa"kändis". vem bryr sig. kändisar får sin status och stjärnglans av olika anledningar, jag tycker att det är lika bra att man själv avgör vilka kändisarna värdda namnet är. att jag själv avgör ekelund som en kändis av något slag. än låter media avgöra att jag ska tyckar att hjorden av dokusåpakändisar är så märkvärdiga och intressanta.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2005-09-21 01:46:00
|
Calle Z |
Tvärtom Marius! Jag föraktar denna sk "kändis" dyrkan. Men samtidigt så finns det somliga personer levande och döda som verkligen är värda att man lyssnar på deras visdom. Jag har mina sk "gudar" eller vad man skall kalla dem? Jag kan vara så pass ärlig: Att. Visst! Många personer har präglat min livsyn..Men att tala om "kändisar". Nej!
|
|
Inlägg #11: Postat: 2005-09-21 01:57:00
|
Marius |
Jag håller med, låt oss kalla dem för människor man beundrar, kanske? Kändisar i övrigt delar ett offentligt rum, i mer eller mindre skala, och är egentligen inte intressantare än så. personligen tycker jag att kändisskap är en fars, som hålls igång av fjortisar till groupies oavsett riktig ålder. okända, vanliga, människor tycker oftast är långt mer intressanta.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2005-09-21 02:01:00
|
Marius |
men nu måste den här okände, och tack och lov för det, nissen lägga sig. han ska upp om tre timmar. tack för uppesittarstunden.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2005-09-21 02:02:00
|
Marius |
godnatt, calle.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2005-09-21 02:11:00
|
Calle Z |
Gonatt. Marius. En annan har precis inlett sin sista semestervecka av ynkliga tre...Se upp för kändisarna :
|
|
Inlägg #15: Postat: 2005-09-21 09:40:00
|
Villon |
Marius, du får gärna en hel kasse autografer, de är inte direkt efterfrågade ;-
/Jonny
Ps: tack ska du ha, Ekelund är rysligt bra.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2005-09-21 10:39:00
|
Janne B |
Så länge det inte finns någon riktigt bra definition på vad Kändis betyder, så kan ju en debatt enligt ovan pågå hur länge som helst. Ett liknande ord är "religiös". Vad är det, vem är det? Men detta var ingen debattstart.
|
|