Små lustiga grodor

Inlägg #1: Postat: 2005-09-21 00:16:00
Calle Z
Men å andra sidan så är det detta som är så fint med Sverige idag! Oavsett om man skulle ha fått en hyfsat begåvad elev i årskurs sju att rodna i skam över att ha skrivit denna text. Så får tack och lov alla framföra sin åsikt nåja! om allt och alla.
Inlägg #2: Postat: 2005-09-21 00:25:00
Calle Z
"Stultorum infinitus est numerus". För jag utgår ifrån att du i all din visdom kan latin. Det är ett favorit citat som har hängt med genom åren. Alltid gångbart...
Inlägg #3: Postat: 2005-09-21 09:42:00
Villon
Du låter lite upprörd Calle
I min värld är det såna som drömmer om en svensk revolution som är naiva. Men jag gillar när sk mpatrioter skriver om det, jag blir så skönt fnissig.
Inlägg #4: Postat: 2005-09-21 11:40:00
Fowler
Och helt plötsligt har varenda nationalist och sverigedemokrat blivit feminist och jämställdhetsivrare.
Inlägg #5: Postat: 2005-09-22 23:19:00
Calle Z
Tja. Vad skall man säga? Fnissa du vidare. Tror du i din vildaste fantasi att du med denna din text skulle kunna uppröra någon? Må du ha samma inställning den dagen då någon som står dig nära blir utsatt för en gruppvåldtäkt! Du tycks leva i en värld som Borde finnas men den finns inte. Men tro mig. Det kommer en dag då även du måste lämna dina efterfester! Det finns t o m ett ord för detta. Det heter: Verkligheten.
Inlägg #6: Postat: 2005-09-22 23:27:00
Calle Z
Och personer som Fowler de fortsätter att blunda..Du får sätta vilka beteckningar på mig som helst. Det står dig helt fritt. Men jag mår illa när feminister, förespråkare för allas lika värde och personer som dig tiger om att vi i Sverige har ett stort antal tjejer som tvingas leva under en "heders"kultur.
Inlägg #7: Postat: 2005-09-23 15:05:00
Fowler
Och jag mår illa när personer som calle z, använder hederskultur och utsatta kvinnor som slagträ i en diskussion som rör invandringens vara eller inte vara. När någon skriver en artikel som tar upp problemet med hederskultur ur perspektivet att det är ett problem för många kvinnor i sverige, då tänker jag diskutera det. Men aldrig i samband med ett generalliserande invandrarförakt. Hyckleri kallar jag det du sysslar med.
Inlägg #8: Postat: 2005-09-27 00:04:00
Calle Z
"När någon skriver en artikel som tar upp problemet med hederskultur ur perspektivet att det är ett problem för många kvinnor i Sverige, då tänker jag diskutera det.Men aldrig i samband med ett generalliserande invandrarförakt." Du kallar mig hycklare! Du tillskriver mig dessutom ett invandrarförakt! Jag har hur många gånger som helst skrivit: Att vår Sveriges invandringspolitik är ett totalt fiasko. För både invandrarna och för de infödda svenskarna.
Inlägg #9: Postat: 2005-09-27 00:24:00
Calle Z
Varför hyckla? Ju förr vi kan föra en öppen debatt om detta ämnet, desto bättre för alla både för nysvenskar och infödda svenskar. Du kallar mig hycklare. Men det är du som tiger när flickor och kvinnor tvingas leva under vad jag vill kalla kvinnoapartheid t om i Sverige idag! Men du skall ha dina utvalda tillfällen och texter om ämnet innan du tänker diskutera det! Nationalist och Sverigedemokrat skriver du! Du tycks vara glad för att dela in folk i grupper efter ditt eget tycke.
Inlägg #10: Postat: 2005-09-27 00:43:00
Calle Z
Det är tröttande att gång på gång behöva utmålas som både det ena eller det andra! Visst! Promenera du lugnt vidare i livet. För så länge ingen skriver en artikel om problemen, då finns inte dessa problem.
Inlägg #11: Postat: 2005-09-27 00:57:00
Calle Z
Jag skulle vilja veta en annan grupp flickor i Sverige idag? Som vi sviker lika mycket som de flickor som växer upp i troende muslimska familjer idag? Skulle det ha handlat om infödda svenska flickor som behandlades så? Skulle denna tystnad råda? Inte en chans! Men, men man får vänta på att det skrivs om det. För innan dess så kan det inte diskuteras! Vem vet? Kanske så skriver Skugge, Belinda eller Ekelund endera dag om deras medsystrar?
Inlägg #12: Postat: 2005-09-27 02:03:00
Calle Z
När dessa "kändisskribenter" i slaskmedia kanske själva får barn? Hur skall de då kunna tackla att muslimflickorna inte får deltaga i simundervisningen, klassresor eller klassdisco? Vem är då hycklare?
Inlägg #13: Postat: 2005-09-27 02:18:00
Calle Z
Men man kan ju alltid svära sig fri! Om bara någon hade sagt något? Eller ha skrivit någon artikel om hederskulturen!? Då skulle vi ha visst! Innan detta hade hänt så anade jag det bara..hemska nationalister och annat pack som nämnde det! Vem är då hycklare?
Inlägg #14: Postat: 2005-09-27 10:14:00
Janne B
Calle Z/ Alla de problem du tar upp är våra gemensamma problem.Jag är säker på att vi är miljoner svenskar som ser eländet med "hederskultur" med mera. MEN ser inte du en utveckling här Calle? Den del av muslimfolket som har dessa attityder och beteenden integreras ju generation för generation. Det kanske går långsamt men det går framåt.
Inlägg #15: Postat: 2005-09-27 10:17:00
Janne B
De unga män som växt upp i Sverige har inte samma attityder som far och farfar. De är halvsvenskar redan. Jag har dem omkring mig här./ De unga muslimtjejerna lättar efterhand på klädeln, det gör deras mammor också, men inte mormor. Så ser min verklighet ut. / Men jag ser också ett fåtal extremister som skärper sin islamklädsel etc. SEr du utvecklingen Calle Z??
Laddar...