Du blir vad du äter

Inlägg #1: Postat: 2005-09-19 22:38:00
Sunny
Janne: Det stämmer bra. Som kroniskt sömnlös under hela mitt liv så vet jag att när man nästan ingen sömn får på några dygn så inställer sig en märklig hunger.Säkert kroppens reaktion?
Inlägg #2: Postat: 2005-09-20 10:40:00
Janne B
Man kan vakna av många olika skäl under nattens lopp. Har man då svårt att somna igen så vet man att ett par rejäla mackor ger dåsighet och sömn. Som efter en rejäl middag. Matintag efter kl 20.00 och nattmackor ger ofelbart fetma. Just nu prövar jag att leva på grönsaksblandningar och tonfisk.Inget bröd eller mjölk.
Inlägg #3: Postat: 2005-09-21 10:15:00
Per W
Det ger INTE ofelbart fetma med nattmackor och mat efter 20.00! Det har med övrig diet och motionerande att göra. I Sydeuropa äts normalt middagar t o m efter kl 21.00, och medelhavsdieten är ju erkänt nyttig. En bov är vår smör,mjöl och mjölk-kultur. Vi har en stark bondelobby LRF mfl.
Inlägg #4: Postat: 2005-09-21 13:58:00
Janne B
Per W / Om man lever i en kultur men väldigt lite matintag under dagen så är det väl fritt fram med "nattamat". Vi lär ha ett grannland där man äter några smörgåsar till frukost och några till lunch. De kan vi vräka i sig rätt mycket eftermiddagen / Kvällen. Men det vet jag inte om de gör. Men jag var där en gång och åt konferens-lunch saft och smörgåsar.
Laddar...