|
Inlägg #1: Postat: 2005-09-20 21:11:00
|
|
Janne B |
En kanske from person gick runt hos folk med en stor Bibel i handen. Han sa att han var evangelist och ville presentera Jesus för folk./
Då han kom till min gamle lärares dörr så svarade denne: Är det Matteus, Markus, Lukas eller Johannes jag har äran att träffa?
Med hälsning till Gabriel och Nicole.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-09-21 02:26:00
|
|
Calle Z |
Nå Nicole. Är du nöjd? Var det Guds ande som visade vägen i valet? Skulle Jesus ha varit nöjd med att man drog in politiken i hans kyrka? Eller har ni förpassat ut hans lära till perefirin?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-09-21 02:57:00
|
|
Calle Z |
Somliga präster inom Svenska kyrkan. De har sin motsvarighet i katolikernas biskop Marcincus! De är lika stora hycklare. I en skånskt kommun så har man en präst som enligt sig själva säger sig slåss för de homosexuella! Men till en viss gräns...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-09-21 14:50:00
|
|
nicole |
/2 Calle Z: Vad får dig att tro att kyrkopolitik och kyrka inte hör ihop?
Hycklare och lögnare är starka ord, tänk på att det inte är din eller någon annan människas sak att döma.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-09-21 15:02:00
|
|
Leif-Arne |
Jag håller på dig Nicole. Hade du varit verksam där jag bor så vet jag åtminstonde en hedning som röstat på dig.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-09-21 15:39:00
|
|
Janne B |
Min frikyrkolinje är att de organiserade politiska partierna inte längre ska deltaga i kyrovalen.Men nomineringsgrupperna måste ju ha linjer, plattformar, ideer, krav och allt vad man kan kalla det. / Lite egendomligt blir det nu när både partier och grupper nu i tidningarna sägar att "här i församlingen är vi eniga om allting". "Här finns inga strider osv". Det tyder på att det är nödvändigt med en valreform. Låtsas en oenighet före valet och tala om enighet efteråt är nästan en "Ringhomare".
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-09-21 16:37:00
|
|
Janne B |
Nog borde jag ha skrivit "Ringholmare" och därmed skaffat svenska språket ett nytt ord. Elake Stig Malm sa i media i går att Ringholm utgjorde "dialektikens nollpunkt".Han sa också att vissa människor är så grå att ställer de sig mot en grå vägg så försvinner de. Han nämde dock inget namn..
|
| |