Mitt Zoo

Inlägg #1: Postat: 2005-09-19 18:13:00
Inger Olsson
Satir? Nej, den här säger mer om skribenten. Hur lätt är det inte att klä förakt och bitterhet bakom "fagert tal" - dolt i vaga teorier? Vad gör en människa så bitter och varför försöker den lägga all tänkbar skuld på det motsatta könet?
Inlägg #2: Postat: 2005-09-19 21:33:00
angus
Jag har numera full förståelse för att djur rymmer från Zoo så fort möjlighet finns !
Inlägg #3: Postat: 2005-09-20 11:09:00
Anna Drangel
Inger, ursäkta att jag säger det, men du verkar ha ganska svårt att slappna av o se komiken i saker o ting. Måste man verkligen dra ner allt till prat om "Freuds aggressiva sexualteori" - kan du inte bara släppa det för en stund...
Inlägg #4: Postat: 2005-09-20 13:15:00
Inger Olsson
Anna: Jag tror inte att du förstår i grunden vilken människosyn som döljer sig bakom K W: s artikel. Det har du visat prov på innan. Sådant snack - och ännu värre - går bl a på kvinnojourer. Jag tror dessutom att du skulle vara den första att skrika högt om kvinnodiskriminering om män beskrev dig såhär.
Inlägg #5: Postat: 2005-09-20 13:15:00
Inger Olsson
Han kan väl varna dig först så att du vet när du ska skratta, eller? Vi ska ju sen heller inte tala om djurkunskaper vad gäller mutualism/symbios och altruism. Dessa begrepp tycks inte existera i K W: s biologiska världsbild?
Inlägg #6: Postat: 2005-09-20 13:17:00
Inger Olsson
Än en gång Anna: den könsmaktsordning som feminister åberopar kommer från bildningssystem och inte från gatan.
Inlägg #7: Postat: 2005-09-21 08:01:00
Anna Drangel
Inger,
jag har hört hundratals "kvinnoförnedrande" roliga historier i mitt liv, utan att ta illa upp. Inte helt oväntat är dessa historier mer tilltalande för män. Den enda jag minns på rak arm är typ varför tjejer ska va dvärgar och ha platta huvuden - och man behöver ju inte vara Einstein för att räkna ut den...
Laddar...