Upphäv förbudet mot proffsboxning

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2005-09-19 21:24:00
pUs
En vacker tanke. Därför skyddar vi våra boxare från den internationella proffsboxningens hårda värld på bästa sätt genom att låta dom boxas var då? Jo, just utomlands. Låter ju logiskt och bra.
Inlägg #2: Postat: 2005-09-19 21:42:00
steno
Lika bra att tillåta tjurfäktning, barnporr, garrotering,tortyr, horhus och...
Inlägg #3: Postat: 2005-09-19 22:16:00
CMO
2/ Förutom horhus vilka i princip är tillåtna så saknar dina exempel en viktig ingrediens, nämligen informerat samtycke av vuxna indvider. Så länge ingen mot sin vilja blir proffsboxare ....
Inlägg #4: Postat: 2005-09-20 00:02:00
AlfVerner
"Så länge ingen mot sin vilja blir proffsboxare ...." "Så ingen mot sin vilja tillhör underklassen..." Rekryteringen är klassbunden och exemplen är många på "ur rännstenen är du rekryterad, åt rännstenen skall du åter varda..." Pengar, cynism, utnyttjande, hänsynslöshet och maffia är väl de 5 ord som bäst kan förknippas med branchen.
Inlägg #5: Postat: 2005-09-20 00:08:00
AlfVerner
"Sporter som har som yttersta mål att skada sin motståndare ska förbjudas" - en ganska enkel regel i ett CIVILISERAT SAMHÄLLE, som naturligtvis undertecknas av samhällets civiliserade medborgare. Att dessa sporter tilltalar reptilhannarnas egen oförmåga och hämmade aggressivitet skall av samhället betraktas som en deffekt som måste åtgärdas.
Inlägg #6: Postat: 2005-09-20 00:15:00
AlfVerner
"Allt vad I viljen att människorna skola göra eder, det skolen I ock göra dem." Denna gyllene regel ska förfina och förädla människan och lyfta henne ur grottstadiet. Att se en publik tjuta av glädje när en kampsportsmänniska slås sönder och samman en annan tillhör reptilhjärnorna och förtjänar inget annat än förrakt. Det är en djävligt primitiv form av tidsfördriv.
Inlägg #7: Postat: 2005-09-20 02:03:00
CMO
Skönt att man fortfarande får finnas trots att man är ociviliserad då.... Fast det är väl en tidsfråga hur länge det varar om AlfV få råda över hur statens våldsmonopol ska användas...
Inlägg #8: Postat: 2005-09-20 09:24:00
steno
Under Hitlers glanstid samlades arbetsskygga i klungor " den där Hitler får saker och ting gjorda, en sån skulle vi behöva här..."
Inlägg #9: Postat: 2005-09-20 09:56:00
Janne B
6 AlfV/ Fint bibelcitat som i modern översättning låter så här: Luk 6:31
P
"Så som ni vill att människor skall göra mot er, så skall ni göra mot dem". Lycka till med bibelstudierna. Instämmer i dina värderingar på detta avsnitt.
Inlägg #10: Postat: 2005-09-20 11:22:00
AlfVerner
8>"Arbetsskygga"??? Men nu är du nog lite fel ute. Arbetslös och arbetsskygg är inte samma sak och jag är övertygad om att dessa arbetslösa samlas även idag, antingen under kriminella paroller eller vänsterparoller. Om det sen blir Stalin eller Hitler som drar det längsta strået det vet jag inte, men dagens marknadsinriktade politik och maktens alltmer ohämmade uttag leder oundvikligen till en polarisering.
Inlägg #11: Postat: 2005-09-20 12:41:00
pUs
Steno, Svar2; Nej, det är naturligtvis inte alls lika bra. Varför ens ta upp det, diskussionen rör proffsboxning och inget annat. I din värld tycks det bara finns två lägen - tillåt allt eller förbjud allt. Svart och vitt och aldrig några nyanser. Jag är verkligen glad över att fler inte resonerar som du.
Inlägg #12: Postat: 2005-09-20 12:47:00
pUs
Jag kan ju i så fall vara lika seriös som signaturen "steno" och hävda att man i konsekvensens namn rimligen borde förbjuda bergsklättring, motorsport, ballongflygning, biltrafik, tågtrafik, cigaretter, alkohol, tobak, fet mat, söt mat...
Inlägg #13: Postat: 2005-09-20 12:48:00
pUs
Listan är lång, jag orkar inte skriva mer. Sammanfattningsvis saker som skördar långt fler liv än boxning någonsin gjort, och som signaturen steno utan tvekan måste förbjuda i sin iver att skydda människan. Känns resonemanget igen? Lika tröttsamt och idiotiskt som det du själv skriver.
Inlägg #14: Postat: 2005-09-20 12:53:00
pUs
Slutligen, AlfV; Det gör mig ledsen att läsa hur du dömer ut en av många omtyckt sysslesättning med orden "en defekt som skall åtgärdas". Skulle egentligen kunna spy galla över ett så elakt, inskränkt och fascistiskt ordval, men jag blir uppriktigt sagt mest ledsen.
Inlägg #15: Postat: 2005-09-20 13:08:00
Janne B
Inom stora delar av vårt samhälle satsas enorma summor för att hjälpa människor som råkat illa ut, som på sjukhus, vårdcentraler och socialbyråer, för att ta några exempel. Då är det givetvis en "defekt" i samhället att det samtidigt är tillåtet att slå folk i skallen med avsikt att skada. Alla vet att motortävlingar skördar sin offer i döda och skadade, samt naturförstöringen.
Inlägg #16: Postat: 2005-09-20 13:10:00
Janne B
En del dumheter som folk sysslar med kan man motarbeta med information, kunskap, upplysning etc. Men det räcker inte alltid. Därför behövs en del förbud eller i vart fall begränsningar. Det defekta samhället måste ha en läkningsprocess.
Inlägg #17: Postat: 2005-09-20 13:11:00
pUs
Du påstår att det är en "defekt" att boxas. Jag håller inte med. Du tycks jämföra en boxningsmatch med en regelrätt misshandel på öppna gatan. Det gör inte jag, och du borde respektera att fler än jag har den åsikten.
Inlägg #18: Postat: 2005-09-20 13:51:00
steno
Någon kanske skall komma ihåg att ingen i nuläget vill förbjuda amatörboxning. Där erfordras startbok, läkarkoll, huvudskydd mm som skyddar boxaren. Är det pUs behov att se blod flyta och farliga Knockar som är poängen?
Inlägg #19: Postat: 2005-09-20 14:23:00
pUs
Nej. Om jag, rent hypotetiskt, enbart vill "se blod flyta" kan jag redan idag se valfri match på satellit-tv. Jag har redan skrivit flera gånger att jag motsätter mig i mitt tycke onödiga lagar. Har du svårt med läsförståelsen?
Inlägg #20: Postat: 2005-09-20 14:24:00
pUs
Vad ditt behov är tycks mig ganska uppenbart. Det är att tillskriva mig alla möjliga åsikter och tankar som du själv hittar på, förmodligen för att du inte är riktigt övertygad själv om vad det är du egentligen pläderar för.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...