|
Inlägg #1: Postat: 2005-09-17 23:16:00
|
|
GunnarL |
Excellent, Du förlorar säkert ingenting. De som förlorar är ett stort antal gamla, ensamma människor som får besök av en vänlig diakon - kanske den enda kontakt vederbörande har med omvärlden. De som förlorar är mammor och barn som några dagar i veckan samlas för social samvaro. De som förlorar är alla människor som sjunger i kyrkokörer runt om i Sverige. forts följer:
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-09-17 23:20:00
|
|
GunnarL |
De som förlorar är musikälskarna - var tredje musikframträdande i Sverige sker i kyrkorna. De som förlorar är de som vill fullfölja gamla traditioner som att låta döpa sina barn, konfirmera sina ungdomar och gifta sig i kyrkan. De som förlorar är de som vill se vackra kyrkobyggnader, fyllda av kulturhistoriskt värdefulla inventarier t.ex. finns 90 av alla träskulpturer i Europa i svenska kyrkor. Så bara gå ur kyrkan! Grattis till den allt mer utbredda idiotin!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-09-17 23:34:00
|
|
nicole |
Varje människa har förmodligen sina skäl att vara med i kyrkan, även om de inte röstar, men visst är det tråkigt att människor inte "orkar" rösta, speciellt i en situation där det finns nomineringsgrupper med väldigt olika idéer om hur kyrkan skall vara och drivas.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-09-17 23:58:00
|
|
GunnarL |
Nicole, "det finns nomineringsgrupper med olika idéer". Ja, men det finns ju ingen som sprider vilka idéer som de olika grupperna har. Jag fick ju svar från Dig - men övriga nomineringsgrupper? Jag vet inte ett skit men ändå skall jag ta ställning. Risken är ju att man röstar på samma parti som man gör i riksdagsvalet bara för att nominieringsgrupperna inte sprider sitt budskap!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-09-18 00:00:00
|
|
GunnarL |
4/ Det blev visst något stavfel ser jag, men det är ju sen lördagskväll så det får väl ursäktas.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-09-18 00:07:00
|
|
nicole |
GunnarL: Visst är det så. Nomineringdgrupperna borde synas och höras mer. En del handlar om ekonomi, de inomkyrkliga grupperna backas ju inte upp av allmänpolitiska partier och har förstås mindre pengar att finansiera kampanjer med. ÖKA har haft annonser i METRO och Kyrkans tidning, men mest information finns på vår hemsida och övriga grupper har nog också sett internet som en viktig plattform för att nå ut.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-09-18 07:32:00
|
|
nicole |
Faktiskt glömmer många att det är fler som firar gudstjänst varje år än som går på fotbollsmatcher.
|
| |