Upphäv förbudet mot proffsboxning

Den här tråden diskuterar artikeln Upphäv förbudet mot proffsboxning.
Inlägg #1: Postat: 2005-09-18 14:18:00
Lars Nilsson
Lysande! Det här påminner lite om andra förbud som hängde med länge. Det om reklamradio exvis. Där var vi och Albanien sist i Europa. TV-paraboler skulle också en gång förbjudas. Det ansåg sossarna kvinnoförbund i sin förmyndariver. Så vi har en fin tradition att bygga på. Ett förslag till lag om obligatorisk cykelhjälm vid all verksamhet utomhus finns det säkert också några som skulle vara entusiastiska för. Tänk vilken minskning av sjukhuskostnaderna!
Inlägg #2: Postat: 2005-09-18 16:11:00
steno
Du instämmer i att proffsboxning ofta ger hjärnskador. Det räcker som argument.Det struntar nog majoriteten av publiken i. De söker utmaningar, inte för egen del utan för stand ins så att de inte själva får näsblod. Boxning går ut på att knocka motståndaren, därmed faller jämförelsen med andra idrotter. K1 ska naturligtvis förbjudas liksom att kasta människor till lejone
Inlägg #3: Postat: 2005-09-18 22:50:00
AlfVerner
"Människor är inga idioter " - det är precis här du missar. Idioter är just vad "folk" är, det är därför det behövs en politisk ledning. Att "folk" är idioter understryks av den extrema ökningen av reklam i marknadsföringen. Reklam bygger just på att människor är idioter.
Inlägg #4: Postat: 2005-09-19 07:50:00
Per W
En majoritet av svenska folket är säkert, som jag, inte ett dugg engagerad i frågan vare sig som utövare, åskådare eller ens som allmänintresserad. Dessutom saknar de flesta säkert den medicinska sakkunskapen för att kunna bedöma riskerna.
Inlägg #5: Postat: 2005-09-19 07:54:00
Per W
Proffsboxning är f ö förbjudet i tre länder: Sverige, Norge och Kuba. Det har nyss blivit tillåtet i Nordkorea.
Inlägg #6: Postat: 2005-09-19 11:27:00
Chris.X
Det enda jag personligen har emot kampsporter och våldssporter sporter där själva sporten ÄR att slåss är att man lär sig att orsaka skada på någon annan. Det sista vi behöver i vårt samhälle är flera människor som kan och vill slåss.
Inlägg #7: Postat: 2005-09-19 13:15:00
Janne B
Människor beskylls ofta för att vara idioter, jag hoppas man inte avser det gamla psykiatriska begreppet.Men här är en kul sajt om just "idioter" Länk: yttermera.se Här kan du le. Men i övrigt tycker jag att vi ska vara försiktiga med sådana ord.
Inlägg #8: Postat: 2005-09-19 13:59:00
steno
Det är främst boxarna som bör skyddas mot proffsboxningens skador och skumma managers.Promotor som Palton och Palle som "bygger upp" sina boxare med lätta motståndare dvs ringvrak som borde ha slutat för länge sen. Den svenska proffsboxningen har heller ingen särskilt bra rykte även om Ahlqvist var reko
Laddar...