|
Inlägg #1: Postat: 2005-09-13 12:56:00
|
|
Lars Nilsson |
Finns inte särskilt mycket - i allmänhet - att tillägga. Du följer också med i det som intresserar Dig. Sedan har Du rätt i det där med feministartiklar. Jag har efter viss tvekan skrivit en artikel. Och det beror på att jag var på ett seminarium med S. Popova där hon redovisade något nytt.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-09-13 13:06:00
|
|
Leif-Arne |
Vel ja. Eftersom jag är en av dessa invandrare så är jag väl del i detta invandringsrelaterade problem.
Själv har jag inte blivit behandlad som vare sig handikappad eller imbecill. Ej heller har min brottsliga verksamhet som hitintills inskränkt sig till en blyfot blivit mig urskuldad på grund av annan härkomst.
Trams!!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-09-13 13:12:00
|
|
peter_ |
Du har rätt, Stålis. Förresten, beträffande orättvisa tester, varför säger de inte så här: Kunskapstester är orättvisa för att det missgynnar personer med sämre kunskaper.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-09-13 17:02:00
|
|
stålis |
Svar 2. Jaha, då kanske vi är eniga om att positiv särbehandling och etnisk kvotering är onödigt?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-09-14 09:06:00
|
|
Leif-Arne |
S.2 Nej jag tror inte på någon slags särbehandling, vare sig negativ eller positiv. Anars tycker jag illa om att du baktalar en hel grupp på det sätt som du gör.
Utan invandrare så hade du vare sig haft glasbruk, bergshantering eller Kalles Kaviar idag.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-09-14 09:26:00
|
|
Leif-Arne |
För övrigt vill jag att artikelförfattaren förklarar till vilket utanförskap jag blivit dömd?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-09-14 17:04:00
|
|
Anders Klasson |
Så Leif Arne menar att bara för att
vi hade några få stycken
invandrare som berikade Sverige för
hundra år sedan så ska vi Svenskar
TVINGAS stå ut med den stora
skaran av kriminella som kommit
in i Sverige tack vare en vansinnig
invandringspolitik.Men vänta bara,
snart ska Förrädarna som släppt in
Förbrytarna få betala.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-09-14 17:30:00
|
|
Janne B |
/ 7 / Nu börjar du uttala hot också...du är inte vid sunda vätskor.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-09-14 17:42:00
|
|
Janne B |
7 Klasson/ Du måste anstränga dig att skilja på de tusentals arbetskraftinvandrare som Sverige tjänat stora pengar på och de som sköljts hit i en flyktingvåg. Enligt FN så har "Envar rätt att söka asyl i annat land som är förföljd..." Om vi hade haft en bättre flyktingpolitik så hade de flesta flyktingar fort kunnat tjäna sig nyttiga och myndiga i folkhushållet.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-09-14 17:45:00
|
|
Unto S |
Heil Hitler, Sturmführer Klasson.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2005-09-14 18:39:00
|
|
Anders Klasson |
/8/ Nej, jag hotar inte - jag är synsk
och kan se vissa delar av
Sveriges Framtid - inte alla delar
dock, när jag säger att Förrädarna
ska få betalt så framför jag vad
mina synska ögon sett och jag
medger givetvis att synen jag såg
gav mig en känsla av tillfredsställelse."Skjut inte på
budbäraren"
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2005-09-15 08:08:00
|
|
Leif-Arne |
Vad hot beträffar så ser jag det som en hedersbetygelse med hot från dessa "nationalister".
Vad nationalismen beträffar så vet jag vilka som glatt halade den norska flaggan för att hissa en ny.
Med sådana vänner som AK behöver egentligen inte Stålis några opponenter.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2005-09-16 20:35:00
|
|
stålis |
Jag tar givetvis avstånd från alla förtäckta hot om hämnd - oavsett om det kommer från "nationalister" el. "antirasister". Jag undrar bara om Leif-Arne med sitt påstådda invandrarskap gör det? "Fråga inte för vem klockan klämtar, den klämtar för dig?" Det skrev du som kommentar till min Zimbabwe-artikel.
Emotser med spänning en trovärdig förklaring.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2005-09-16 20:37:00
|
|
stålis |
Dessutom tycker jag inte det är särskilt modigt att skriva under signatur. Det är olustigt att debattera med människor som man inte vet vilka de är. Ungefär som att bli dömd av anonyma vittnen. Rena Kafka!
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2005-09-20 10:35:00
|
|
Leif-Arne |
Det begränsade antalet tecken gör att jag bara får plats med mitt förnamn, däremot har jag ett antal artiklar undertecknade med fullständigt namn:
Leif-Arne Undvall.
Vad gäller påstått invandrarskap, jag är född i det land som gav världen gemet och osthyveln. Vad menar du är jag då inte "invandrare"?
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2005-09-20 10:38:00
|
|
Leif-Arne |
Vad gäller klockan, så menar jag att om du,med rätta, upprör dig över situationen i Z. så äger du själv den frågan. Helt rätt enggagerar du dig då i denna sak. Men du kan inte göra sak av andras förmenta tystnad. Alla kan inte göra allt. Vad gäller Per A ,så är det en guds försyn.
|
| |