Korkad kritik av feminister

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2005-09-13 15:29:00
Sunny
Biff: Nöjda människor gör inga framsteg eftersom de är tillfreds med tingens ordning.Inte heller uppfinner de någonting nytt.Var försiktig med att bli för nöjd över dig själv.
Inlägg #22: Postat: 2005-09-13 16:10:00
Biff
Sunny, jag har inte påstått att jag är nöjd med mig själv. Däremot utgår de framsteg jag gör utifrån vad jag själv åstadkommer. Till skillnad från feministerna, som hellre ställer krav på omgivningen.
Inlägg #23: Postat: 2005-09-13 17:08:00
Chris.X
I högerkretsar kallar man vänsterpolitik kommunism, feminism o dyl. för gnällpolitik eller avundsjukepolitik. Och med all rätt. Håller med Biff, det är ett jäkla gnäll men inga direkt konkreta förslag ges.
Inlägg #24: Postat: 2005-09-13 17:10:00
Chris.X
Självklart är inte alla feminister tjocka och avundsjuka men de är missnöjda och liksom med alla vänstertänkare är det inte fel på de själva. Istället är det fel på "systemet", "etablissemanget", "könsmaktsordningen", "patriarkatet", "kapitalismen" ja, vad som helst. Det är kort och gott alltid någon annans fel.
Inlägg #25: Postat: 2005-09-13 17:12:00
Chris.X
Det är H&Ms fel att jag är missnöjd med min kropp. Det är patriarkatets fel att jag har så låg lön. Det är manssamhället som gör att jag inte vågar gå ut. Det är etablissemangets fel att jag inte får mera bidrag m.m. m.m. Har vi hört den förut? Och av vilka människor? Hm... låt mig gissa...
Inlägg #26: Postat: 2005-09-13 17:15:00
Chris.X
Kort och gott. Det är ALLTID någon annas fel. Själv är man mest missnöjd med i stort sett allt. Det är DET typet av snack vi är trötta på. Jag och Biff och många andra med oss. Det är därför det heter just gnällpolitik och avundsjukepolitik. En massa gnäll som är svårt att ta på allvar.
Inlägg #27: Postat: 2005-09-13 17:17:00
Chris.X
ps. Okej, nej Susannes artikel var inte den mest genomtänkta men det var verkligen inte bland dom sämsta.
Inlägg #28: Postat: 2005-09-13 21:29:00
Sunny
Biff: Självklart måste man börja hos sig själv. Ingen har större anledning än jag att ta tag i mitt eget liv. Men man måste oxå försöka ändra förutsättningrana. Jag föddes till folkskola o rösträtt tack vara att tidigare generationer hade kämpar fram dem. Jag kunde gå ur statskyrkan därför att tidigare generationer krävt förändringar. m.m. Nu är det min tur att försöka påverka det jag önskar förbättrat till nästa generation.
Inlägg #29: Postat: 2005-09-13 21:33:00
Sunny
Jag är varken den första eller sista människan utan bara en i en kedja som är under ständig förändring. Jag har fått en massa fördelar av de som levt före mig dvs de av dem som inte nöjde sig utan tog strid för förändringar.De passiva finns ju alltid där Nu är det min tur att fokusera på kommande generationer: Barn o barn barn.
Inlägg #30: Postat: 2005-09-13 21:36:00
Sunny
Chris: Den var inte dålig utan ännu sämre. Har du sett en mera nedbantad o slimmad varlese än Tiiiiina? Eller en mera färgsprakande uppspacklad än bengeten Gudrun? Vaddå för feta o omålade femenister????? Lol
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...