Ligger feminismen bakom kvinnors fetma

Inlägg #1: Postat: 2005-09-13 17:10:00
Bergstrand M
Att Gudrun är smal är ju inte så konstigt. Jämför med A-lagarna på parkbänken...inte många överviktiga där.
Inlägg #2: Postat: 2005-09-14 12:17:00
Beckisbarnet
Prata strunt! Gudrun är ingen A-lagare, och det vet du mycket väl. Även Susanne Linde är ganska smal, visserligen små fläskpåsar som hänger lite här & där, men hon kan knappast kallas fet.
Inlägg #3: Postat: 2005-09-15 10:25:00
Bergstrand M
Nej Gudruns alkoholism är ju mer "rumsren"...som att pissa i popcornhinkar på bio så det stänker på de som råkar sitta bredvid.

Att den kvinnan fortfarande tillåts figurera i olika sammanhang och att FI vill förknippas med henne är för mig helt obegripligt.
Inlägg #4: Postat: 2005-09-15 10:27:00
Bergstrand M
Sen handlar ju inte detta bara om vikt, utan om utseende och mycket kan man beskylla feministerna för men INTE är de snygga inte. Tittade lite på FI:s möte på TV och jag kan ärligt säga att jag inte såg en enda kvinna som jag uppfattade som attraktiv där.
Inlägg #5: Postat: 2005-09-17 13:37:00
Beckisbarnet
Svar 3:
"tillåts figurera i olika sammanhang" Men snälla du! Alla människor har väl rätt att arbeta för sina åsikter, vi lever ju i en demokrati. Att Gudrun är alkoholist hör inte hit. Menar du att man per automatik blir en dålig människa bara för att man är alkoholist?
Inlägg #6: Postat: 2005-09-17 13:39:00
Beckisbarnet
Forts:
I vilket fall som helst så har G rätt att, som alla andra, propagera för sina åsikter så länge hon håller sig innanför lagen.
Inlägg #7: Postat: 2005-09-17 13:41:00
Beckisbarnet
Svar 4:
Vilken generalisering och vilka fördomar! Det är ju som att säga "mycket kan man säga om moderaterna, men inte är dom snygga.." Haha, tror du att du KAN SE om någon är feminist? Knappast, kompis! Vad är det du tycker är sexigt då- en blondin med stora tuttar eller vad??
Inlägg #8: Postat: 2005-09-17 13:44:00
Beckisbarnet
Gudrun är väl ganska fräsch för att vara över femtio? I vilket fall kan hon ju knappast anklagas för övervikt, något som den där intelligenta Suzanne Qrunell ju lagt sådant enormt fokus på och menat att feminister överlag är, vilet ju är helt fel!
Laddar...