Ingo, Birgit och Tom

Inlägg #1: Postat: 2005-09-10 10:37:00
Janne B
Ja Sten O. Denn film hade jag inte väntat mig något av för jag visste inte att Ahland var en stor filmmästare. Filmens presentation av Birgit var underbar, precis som du skriver. Hon ställde sig inte ett ögonblick i skuggan av den store. Detta måste i hög grad medverkat till att Ingemar alltid förblev Ingemar privat. Han blev inte knäpp av Ingo-grejen. Ja även boxningssnackaren var ju en personlighet noga med sin image.
Inlägg #2: Postat: 2005-09-10 10:39:00
Janne B
Även väldigt roligt att få höra att Edvin A lyckades behålla sin gamla hederlighet trots att han tvingades umgås i de skummaste USA-kretsar. Han tog hand om sina grabbar. Om han även var korrekt mot taxeringsfolket vet jag inte.
Inlägg #3: Postat: 2005-09-10 11:39:00
steno
Både boxningsälskare och -hatare fick sitt.Ingo och Floyds sjukdom tog några som bevis för boxningens farlighet. Brian London,"Blackpool Rock" som gått massor med matcher med huvudet först ett bevis för motsatse
Inlägg #4: Postat: 2005-09-10 12:01:00
Unto S
Granngrabben, några år äldre än jag, tränare boxning. Han la sig på magen på marken, tog i fötterna med sina händer, spände magmusklerna och kroppen hoppade upp 10 cm över marken. Bara som ett exempel för att beskriva hur bra boxarna är tränade. Vackert är det också, särskilt om man tittar på fötterna, rena dansen, rytmen i kroppen mm.
Inlägg #5: Postat: 2005-09-10 12:09:00
Calle Z
jag kan bara hålla med. Det var en riktigt bra film. Ingo är en av våra största idrottsmän genom tiderna. Samtidigt så var det roligt att höra hur dåtidens sportjournalister kommenterade Ingos matcher. Ett sådant språkbruk hade väckt ett ramaskri idag :
Inlägg #6: Postat: 2005-09-10 15:45:00
Janne B
VI låg där runt radion och lyssnade på radio Luxemborg och var arga över att Sveriges Radio/Radiotjänst ej fick sända detta.Upprördheten var mycket stor mot regeringen och riksdag för denna "idiotiska" förbudslag. Denna censur la nog grunden för piratradion som kom sedan. Jag hade nog aldrig lyssnat på ett radioreferat förut, men nu...
Inlägg #7: Postat: 2005-09-13 20:49:00
steno
En krönikör i DN Pea Johansson säger att bara boxningsoraklet som Tom hittat och intervjuat i filmen, den osannolika Bert Sugar, är värt en repris i SVT
Laddar...