Myten om den spetsade drinken

Inlägg #1: Postat: 2005-09-10 11:41:00
Sunny
Du har så rätt så! Berusad sex är ganska bortkastad.
Inlägg #2: Postat: 2005-09-10 16:40:00
Beckisbarnet
Var & en får göra vad dom vill. Men om man tex har sex och INTE MINNS ETT DUGG, då måste man ju rimligtvis ha allvarliga problem. Rent teoretiskt finns ju även risk för att man tex dödar någon utan att veta om det. Måste vara hemskt att leva så!
Inlägg #3: Postat: 2005-09-10 16:41:00
Beckisbarnet
Märkligast av allt är ändå; om man inte minns någonting, hur kan man då VETA att man haft sex överhuvudtaget. Berättas det för en dagen efter..? I sängen bredvid en person som man inte känner igen? Låter ju som alzheimers!
Inlägg #4: Postat: 2005-09-10 16:44:00
Beckisbarnet
...och om det sägs att man haft sex med en person och MAN INTE MINNS NÅGONTING, hur sjutton skall man då kunna veta om det förekommit en våldtäkt eller ej?
Inlägg #5: Postat: 2005-09-10 21:01:00
Sunny
Ja på fråga 2 o ja på fråga 3 o defenetivt ja på fråga 4.
Inlägg #6: Postat: 2005-09-10 22:30:00
Janne B
Kombinera berusning och sex är väl som att röka feta cigarrer medan man äter en utsökt middag.
Det är ju att föstöra bådadera.
Inlägg #7: Postat: 2005-09-11 19:24:00
Sunny
Har aldrig prövat toback men jag förstår vad du menar Janne! Det låter vettigt i mina öron.
Inlägg #8: Postat: 2005-09-13 10:26:00
stålis
Beckisbarnets frågor är intressanta.
Nu är det väl så att offren minns fragment och när de vaknar ur sin stupor kan de av vissa tecken dra slutsatsen att här har det hänt saker som inte var tänkt. Eller var de det just då? "Nej, men jag minns inget, annat än att det var en snubbe på mig, när jag vaknade då och då, en snubbe som jag hånglade med, men sen minns jag inget mer."
Inlägg #9: Postat: 2005-09-13 10:32:00
stålis
Nej, det där låter inte trovärdigt heller. Men så minns vi ju det mystifika fallet Billy Butt. I alla fall minns jag en uppgift i Moderna Tider, om att en kvinna skulle våldtagits i Sverige av Butt, sen ändå åkt med honom till England, där han våldtagit henne igen.
Inlägg #10: Postat: 2005-09-13 10:32:00
stålis
Det får en att undra över den kvinnans och andra kvinnors ärlighet därav att jag tog upp det här med alla falska faderskapsutpekanden. Blev den våldtagna kvinnan i Butts fall
offer för påtryckningar från väninnor, pojkvän, föräldrar? Var hon beredd att utnyttjas mot ett skivkontrakt? Tubbades hon till våldtäktsanklagelsen? Vad hände egentligen?
Inlägg #11: Postat: 2005-10-11 19:39:00
Beckisbarnet
Faktum kvarstår ju dock att om man dricker så mycket att man inte minns, då är det ju inte bara en eventuell våldtäkt som skall utredas, utan även huruvuda man kanske borde genomgå en tolvstegs-behandling för missbrukare. Inget jag ser ned på, men bara en fundering! Det är inre friskt att dricka så man blir plakat såvida man inte är 14 år & smakat pappas vodka.
Laddar...