Myten om den spetsade drinken

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2005-09-09 14:08:00
stålis
men tycks ändå förfäkta att ingen redlös eller kraftigt intoxikerad kvinna själv kan ha lurat män att tro att hon är vid fullt medvetande och villig, fast många av oss män och kvinnor på lokal och privata fester sett exempel på sådant beteende.

Klängiga, kladdande damer som hänger sig runt halsen på en karlslok.
Inlägg #2: Postat: 2005-09-09 14:08:00
stålis
Utan för Decca har dessa kvinnor blivit utnyttjade av en förbipasserande man medan de stått på pubens parkeringsplats och pissat på sina högklackade med strumpbyxorna nere kring anklar. Som alternativ bild se filmen "Snapper"!
Inlägg #3: Postat: 2005-09-09 14:09:00
stålis
Det är viktigt för att oskyldiga män inte skall hamna i fängelse att ett mer sannolikt förlopp hålls i åtanke. Nämligen scenariot med den fulla kvinnan som klänger och kladdar på första bästa karlslok på klubben eller på firmafesten, och som kanske sen inte minns sitt beteende eller vill tillstå det, utan inspirerad av tidningsskrönor, "urban legends" om knock-out-pillret i drinken, tror sig ha blivit sexuellt utnyttjad medan hon varit medvetslös och för svag för att värja sig.
Inlägg #4: Postat: 2005-09-09 14:09:00
stålis
Inlägg #5: Postat: 2005-09-09 14:25:00
tyckerjag
Visst är det såhär: Det finns män som är våldtäktsmän. Det finns kvinnor som är puckon och falskanmäler. MEN visst är väl ingen av dem i majoritet? Men eftersom det faktiskt finns våldtäktsmän så finns ju både våldtäkt och falskanmälningar. Det bästa vore ju om män och kvinnor inte våldtog, då skulle båda problemen försvinna.
Inlägg #6: Postat: 2005-09-09 14:34:00
stålis
Amen. Men visst är det viktigt att
kvinnors eget beteende beaktas så att man inte utgår från att de varit så plakat att de varit rena kollin medan en eller flera män ofredat dem? Jag finner det scenariot inte alls omöjligt, men inte heller det givna i alla sådana här fall. Jag tror starkt på ånger, minnesluckor.
Inlägg #7: Postat: 2005-09-09 14:38:00
stålis
Ett exempel är inte kvalificerad att diskutera Tumba- eller Hockey-fallen är Billy Butt-fallet. Är inte kvalificerad att diskutera det,heller men minns en rad märkligheter som omgav det. T ex att Butt skulle våldtagit tjejer som ville ha skivkontrakt, sen skall en av dessa trots våldtäkten åkt med honom till England, där hon våldtagits en gång till. Är det sannolikt?
Inlägg #8: Postat: 2005-09-09 14:39:00
stålis
Och om 10 procent av alla kvinnor ljuger om faderskap vanlig siffra som nämns, varför skulle de inte kunna ljuga om egen medverkan när de haft i efterhand oönskat sex?
Inlägg #9: Postat: 2005-09-09 14:42:00
stålis
Den bimbokultur som glorifieras via dokusåpor och tjejtidningar som bara handlar om bröstförstoringar, Paris Hilton, narcissistiska självtester, underblåser säkert tron
på knock-out pillret i drinken och
den onde mannen. Jan Guillou har kallat mannen vår tids häxa!
Inlägg #10: Postat: 2005-09-09 14:59:00
Fowler
Kvinnlig sexuallitet är mer skambelagt och därpå följer ångest, som du själv skriver. Skulle ånger vara en drivkraft till att anmäla? Utsätta sig för den förnedring som en polisutredning och offentlig rättegång innebär. Jag förstår inte logike
Inlägg #11: Postat: 2005-09-09 15:02:00
tyckerjag
Självklart. Jag hatar orättvisor så jag blir väldigt upprörd om människor döms felaktigt. Men tyvärr är det ju så att så länge män faktiskt våldtar så kommer problemen att finnas kvar. Men det är klart att kvinnor har ett ansvar, de som falskanmäler gör ju samhället en stor otjänst.
Inlägg #12: Postat: 2005-09-09 15:10:00
tyckerjag
Men jag ser ju som sagt perspektivet ur en kvinnlig synvinkel. För mig som kvinna är ju våldtäkt bland det värsta som kan hända mig så jag har ju lättare att ta till mig FASAN vid att bli våldtagen. Ja g har en rädsla av att bli våldtagen, men den kommer snarare från media än någon annanstans. Jag har bara träffat "bra" killar och försatt mig i situationer där jag säkert skulle kunnat bli våldtagen- men som sagt de flesta killar är ju normala. Precis som att de flesta kvinnor är det.
Inlägg #13: Postat: 2005-09-09 15:50:00
Franklin
På en midsommarfest för några år sedan stötte jag på en kvinna som på ett övertydligt sätt visade att hon var ute efter sex. Det liksom stod i pannan på henne konstaterade flera än jag. Och när hon fyllnade till fick hon allt svårare att dölja sina lustar och började klänga tafsa på bland annat undertecknad.
Inlägg #14: Postat: 2005-09-09 15:50:00
Franklin
Eftersom jag är en man som gärna hjälper kvinnor i nöd, och dessutom var full och korkad, ställde jag givetvis upp för att lindra hennes begär. Efter en het stund i det gröna återgick vi till festen, nöjda och belåtna båda två. Och fulla.
Inlägg #15: Postat: 2005-09-09 15:51:00
Franklin
När jag träffade henne dagen efter märkte jag att hon hade ångest över det inträffade som naturligtvis spridit sig bland gästerna. Jag insåg då att denna kvinna hur lätt som helst skulle kunna anmäla mig för våldtäkt. Men tack och lov var detta en intelligent och sansad kvinna som rakt ut erkände att hon blivit för full för sitt egna bästa.
Inlägg #16: Postat: 2005-09-09 15:52:00
Franklin
Hennes ångest berodde på rädslan för att dömas ut som lösaktig hora av omgivningen. Något som kan ju kan vara totalt förödande för en kvinna. Så jag förstod henne verkligen.
Inlägg #17: Postat: 2005-09-09 16:18:00
CMO
10/ Om man är ett offer behöver man inte känna skam. Eller hur...?
Inlägg #18: Postat: 2005-09-09 17:26:00
stålis
Hatten av för sign. "tycker jag". Jag tror signaturen. Jag försökte bara föra in en ny uppgift i svensk debatt om det här med vanmakt & de män som sägs utnyttja det; nyansera lite, värna om rättssäkerheten. För visst är det ett märkligt resultat från Forensic Science Service, som helt strider mot
vad de anmälande kvinnorna själva trodde. Borde leda till besinning och nedtaggning, ödmjukhet helt enkelt.
Sann kliché: verkligheten är inte svart-vit.
Inlägg #19: Postat: 2005-09-09 17:33:00
stålis
Jag tror personligen att båda scenariorna förekommer. Den helt schysta kvinnan som verkligen blir
utnyttjad sexuellt mot sin vilja, och de kvinnliga opportunisterna som saknar moral.
Viktigt att man försöker skilja dem åt, och inte förutsätta manlig skuld, som verkar vara politiskt korrekt i Tumba- och Hockey-fallen.
Inlägg #20: Postat: 2005-09-09 17:36:00
stålis
Jag har ju vissa meriter som invandringsmotståndare, men blev ändå beklämd av hur vissa nationalister förutsatte att kvinnan i Tumbafallet var sanningsenlig. Var det bara för att de utpekade männen var syrianer? Okej, det snackades om medlemskap i FFL, men jag vet inte vad som var sant el. falskt i det fallet. Likt förbaskat:
män, även nationalister, måste värna om rättssäkerheten för män!
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...