|
Inlägg #21: Postat: 2005-09-10 21:17:00
|
|
peter_ |
Låt mig gissa: ni är knarkare.?
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2005-09-10 21:36:00
|
|
Mikael Jacobson |
Svar 21: Jag antar att det där kan räknas som en ad hominem-attack enligt linjen "Ni vill bara få knarka ifred!"?
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2005-09-10 21:39:00
|
|
peter_ |
Är det inte så?
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2005-09-10 21:50:00
|
|
Duffy |
Peter: Vad har du haft för kontakt med droger?
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2005-09-10 21:59:00
|
|
Mikael Jacobson |
Jag utfärdar härmed en inofficiell trollvarning gällande "peter_", orsaken är upprepade "one-liner"-svar som är medvetet svåra att besvara på ett kort och koncist sätt och till synes väldigt välutvecklad förmåga att läsa andras inlägg "...som fan läser bibeln.". :P
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2005-09-10 22:34:00
|
|
peter_ |
Min kontakt med droger är tex vissa påtända individer som jag sett på stan och läst om i samband med vansinnesdåd, trafikolyckor osv.
Diverse tidningsartiklar och tv-program om droger och skadeverkningar.
Vad är trollvarning?
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2005-09-10 22:37:00
|
|
peter_ |
Era argument talar fullt ut för för sig själva och jag orkar inte hålla på och kommentera dem. De är för snurriga.
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2005-09-10 22:40:00
|
|
Mikael Jacobson |
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2005-09-10 22:46:00
|
|
peter_ |
Aha, nej, gå tillbaka och läs mina inlägg. Att ni bedyrar att det är ofarligt väger lite för lätt och förändrar inte min ståndpunkt.
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2005-09-10 22:49:00
|
|
Duffy |
Det är klart att man inte ska köra bil när man är berusad av någon substans som förndrar sinnestillståndet.
Men i dom flesta fall där det har varit droger med i bilden när det gäller våldsbrott så är det inte drogen i sig som gör personen så där utan personen var allvarligt stört innan. LSD hör verkligen inte till en av dom drogerna man vill slå folk när man har tagit det´.
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2005-09-10 22:55:00
|
|
peter_ |
Att överhuvudtaget börja med droger tyder på ett ansvarsproblem av typen karaktärsstörning. Att ta steget till knarket gör situationen riktigt allvarlig.
Tiden kommer att visa vem som hade rätt. Jag hoppas för er skull att det blir ni, men jag tror tyvärr inte det.
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2005-09-10 23:05:00
|
|
Janne B |
Peter 26 / Trollvarning är ett nytt påhittat ord som du får stå ut med då du är en kämpe. Tyvärr kan man bli kallad för vad som helst här, men det är bara att gå vidare och försöka var så saklig och kunnig som möjligt.
|
| |
|
Inlägg #33: Postat: 2005-09-10 23:06:00
|
|
Mikael Jacobson |
Svar 31: Varför skulle bruk av droger tyda på "ett ansvarsproblem av typen karaktärsstörning."? Gäller det även det beroendeframkallande giftet och lösningsmedlet etanol? om du tar några öl eller kanske ett par glas vin med vännerna ett par gånger i månaden, har du då "börjat" med alkoholmissbruk? För det är den åsikten om andra droger du verkar ha, att det bara finns Inget bruk eller Dagligt missbruk...
|
| |
|
Inlägg #34: Postat: 2005-09-11 06:22:00
|
|
peter_ |
Ja, till att börja med är det kriminellt att hålla på med dessa droger. Jag vet inte hur ni köper ert knark men knappast på apoteket. Ni vet därmed heller inte vad ni får. Alkohol finns i vår kultur, är accepterat och brukas av de flesta i måttliga mängder. Det finns massor problem i samhället orsakade av alkohol. Om alkohol bara kunde köpas illegalt och brukas i stor hemlighet så skulle jag säga att det skulle tyda på en karaktärsstörning att hålla på med det.
|
| |
|
Inlägg #35: Postat: 2005-09-11 06:22:00
|
|
peter_ |
När det gäller alkohol så innebär missbruk att man dricker för mycket, vid fel tillfällen osv, vilket definitivt tyder på en karaktärstörning. Att överhuvudtaget använda narkotika för sitt nöjes skull är olagligt av nämnda skäl och ett missbruk.
|
| |
|
Inlägg #36: Postat: 2005-09-11 06:37:00
|
|
peter_ |
Därför säger jag att bruk av alkohol, i sig, inte tyder på ett ansvarsproblem av typ karaktärsstörning, men det gör bruk av narkotika för nöjes skull. Mångas problem orsakas av deras eget beteende och hänger ihop med svårigheter att acceptera en sund nivå av eget ansvar. För mycket ger ett neurotiskt beteende och för lite kallas visst karaktärstörning.
|
| |
|
Inlägg #37: Postat: 2005-09-11 06:47:00
|
|
peter_ |
Hur vet ni att ert missbruk inte kommer att leda till en psykos hos er och hur vet jag att någon av er inte kommer att tex fara fram som en jehu med motorsåg eller köra ihjäl någon människa en vacker dag? För mig är valet lätt, det ska vara förbjudet.
|
| |
|
Inlägg #38: Postat: 2005-09-11 06:49:00
|
|
peter_ |
Är förresten LSD inte starkt hallucinogent? Isåfall hoppas jag att ni håller er inlåsta någonstans när ni tar era trippar.
|
| |
|
Inlägg #39: Postat: 2005-09-11 09:09:00
|
|
Janne B |
Jag har i princip alltid var nykterist, dock oorganiserad. Men för några veckor sedan gick jag in på IOGT:s hemsida och anmälde mitt solidariska medlemsskap i nykterhetsrörelsen. Det var min demonstration emot ökat fylleri av många slag över hela landet. Det ökade drickandet och drogandet är ett hot mot hela vårt välfärdssamhälle.
|
| |
|
Inlägg #40: Postat: 2005-09-11 09:16:00
|
|
Janne B |
Om en stor del av en ungdomsgeneration tar lätt på riskerna med alkohol och droger, medan de är arbetslösa, då har Sverige ingen ljus framtid.Redan nu är vårdapparaten överbelastad. Hur ska fyrtitalisterna om några år få sin åldringsvård och hur ska de som nu är unga få missbrukarvård? Det ser ut som en omöjlig ekvation på alla vis.
|
| |