|
Inlägg #1: Postat: 2005-09-09 12:05:00
|
|
Franklin |
Och att kvinnor då i berusat tillstånd får för sig att göra både det ena och det andra som dom ångrar efteråt förvånar mig inte ett dugg. Snarare är det den logiska följden. Och eftersom vi lever i ett samhälle där den kvinnliga sexualdriften skambeläggs är det kanske inte konstigt att vissa kvinnor helst vill frånsäga sig sina handlingar i efterhand.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-09-09 14:14:00
|
|
tyckerjag |
Så för att kvinnor och mån blir kåtare av alkohol betyder det att de vill ha sex medvemsomhelst. Så vi ska tolka det som att om du är för full för att komma ihåg något och uppenbarligen haft sex, så var det frivillgt och inte någon kille eller tjej som utnyttjade läget. För vi hoppas väl alla att det inte finns några killar som faktiskt skulle ha sex med en UTSLAGEN tjej, även om hon tog initiativet? Eller kille fördendelen, sånt handlande visar ju ganska bra hur man ser på människor.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-09-09 14:18:00
|
|
stålis |
Håller helt med. Om man tar chansen och försöker ha samlag med en UTSLAGEN kvinna eller man vi får inte glömma kvinnors beteende eller homosexuella mäns, så är det vidrigt och bör vara kriminellt. Men detta är inte alltid fallet när minnesluckor har uppstått i efterhand. utan de scenarion jag beskriver kan mycket väl ha lett till anmälningar grundade på tro att man blivit de facto våldtagen, fast man varit aktiv och drivande i fyllan och villan.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-09-09 15:30:00
|
|
Franklin |
Svar 2: Vem har sagt att dom vill ha sex med vem som helst? Inte jag i alla fall. Jag bara konstaterar att kvinnor blir kåta på fyllan. Något som förmodligen resulterar i en del felsteg som många kvinnor har svårt att konfronteras med efteråt. Och då är det lätt att skylla på annat/andra för att skydda sitt psyke.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-09-09 15:43:00
|
|
tyckerjag |
Svar4:Alltså, jag tror inte att ånger har så mycket med saken att göra, det handlar väl snarare om att man när man vaknat upp har sådana minnen och minnesbilder att man upplever sig blivit våldtagen. Om man vet att i nyktert tillstånd skulle jag inte ha sex med honom eller tre andra samtidigt, för det har t ex inte hänt förut när jag varit lika full. Tycker du inte själv att det låter väl enkelt i din version? Oj, jag hade sex, det ville jag ju inte---våldtäkt.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-09-09 15:56:00
|
|
Franklin |
Svar 5: Vad då enkelt? Hur många gånger har man inte gjort korkade saker i fyllan som man ångrar efteråt? Ja herregud! Men bara för det kan man inte bortse från det faktum att man själv var aktiv i sitt agerande, trots spriten. Som man för övrigt satt i sig helt på egen hand.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-09-09 16:25:00
|
|
tyckerjag |
svar6: Men att ångra sig och veta att man gjort något man inte velat är en sak, att ångra sig och skrika att det var våldtäkt tycker jag är en helt annan sak och ett ganska stort steg att ta.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-09-09 18:27:00
|
|
Sunny |
Franklin: Är du säker på att de blir kåtare? Jag tror att de helt enkelt tappar vissa spärrar? Min erfarenhet är att både män o kvinnor kanske vill ha sex men inte kan när de dricker för mycket?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-09-18 21:14:00
|
|
pegasus |
Egentligen trött på diskussioner kring detta ämne. Det är ingen skillnad på män och kvinnor.. båda blir lika fulla eller kanske t o m tjejer blir fullare och har mindre övertänkt sex. Tror inte att friska människor anmäler sig som våldtagna efter en sån händelse.
Håller helt klart med Franklin i svar 4 ; Många kvinnor inser inte att de under rus har en sexualdrift jämförbar med killars.
|
| |