|
Inlägg #1: Postat: 2005-09-08 13:21:00
|
|
peter_ |
Dessutom så kan våra kroppar tåla viss exponering av faliga substanser, men regelbunden exponering kan ge obotliga, allvarliga skador. Ett tips, det är möjligt att uppnå allt det du nämnde utan droger, men det kräver mycket mer av dig som person. Å andra sidan, så är det därmed mycket mer utvecklande.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-09-08 14:08:00
|
|
discoshit |
svar på nr 1: jag skulle aldrig i mitt liv vilja vara påverkad av lsd jämt. det går inte heller pga den väldigt kraftiga toleransutvecklingen. lsd är förresten inte fysiskt beroendeframkallande. snarare i samma beroendeframkallandenivå som en dokusåpa.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-09-08 14:10:00
|
|
discoshit |
svar på ditt andra inlägg svar1, ursäkta förvirringen: vänligen förklara varför lsd är farligt och varför det ger obotliga, allvarliga skador. allt jag nämnde kan man uppnå utan droger ja. glöm inte bort att utesluta kaffe, socker, te, nikotin, alkohol bara. meditera mycket. gör yoga. sprid kärlek.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-09-08 14:26:00
|
|
peter_ |
Huruvida just LSD är farligt eller inte är en fråga för läkarvetenskapen. Om du vill övertyga dig om att du inte skadas så bör du kolla vad de har att säga. Det finns många sätt att leva. Ta ansvar, var ärlig, var modig, var kärleksfull i dina relationer till andra och i din syn på dig själv och ditt liv. I Indien har man naturligtvis också utvecklat livskunskap och man kan ju följa i deras fotspår om man vill.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-09-08 18:36:00
|
|
discoshit |
regeringar världen över säger att mer forskning behöver göras på psykedeliska droger. men förbjuder samtidigt forskning. fram till nu när
organisationer som MAPS.ORG har lyckats få igenom tillstånd. Den egentliga anledningen till att droger förutom de socialt sanktionerade kriminaliserats har redovisats här i många inlägg. Läs dem gärna.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-10-03 00:51:00
|
|
Razor |
"Huruvida just LSD är farligt eller inte är en fråga för läkarvetenskapen"
Hmm nyss Paradox-Peter var det ju en fråga för dig om man läser de tidigare kommentarerna. Eller är du själv läkare inom området?
|
| |