|
Inlägg #1: Postat: 2005-09-08 11:55:00
|
|
discoshit |
ja det stämmer. En annan rolig parentes är att världens kraftfullaste hallucinogena drog som även är narkotikaklassad, DMT Dimethyltryptamin finns naturligt förekommande i hjärnan, och utsöndras i stora mängder när man föds och när man dör, samt under hela dygnet, som mest under natten när man sover som djupast.
Man kanske skulle polisanmäla hela sveriges befolkning för narkotikabrott då det faktiskt är
olagligt enligt svensk lag att ha DMT i kroppen...
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2005-09-08 12:17:00
|
|
Leif-Arne |
Den ungdomen, när jag var ung fick vi minsann hålla tillgodo med brännvin som vi bryggt på kottar
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2005-09-08 13:22:00
|
|
Janne B |
Ja det var svåra tider. Har nutida ungdom ork att gå i skogen och samla kottar.Utan att gå vilse. Som värnpliktig på Waxholm fick jag lära mig i i skyttevärnen hur man silade rödsprit, t-sprit mm genom söta limpor. Därefter blev jag nykterist.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2005-09-08 14:14:00
|
|
discoshit |
nä samla kottar vet jag inte om vi orkar. däremot dansar vi en hel del i skogen. det är trevligt umgänge och man får mycket frisk luft. fint va :
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2005-09-08 23:54:00
|
|
Tarja |
Så du tycker heroin också är bra då? Det tycker ju heroinisterna själva också. Eller? Allt som funkar är väl bra ? I början ja, men sen? Och visst, LSD är bra, man kan till och med få för sig att man kan flyga. Det är några som har provat på det också, att flyga alltså, utan vingar. Vi kan alltså konstatera att LSD är HELT harmlöst, med ett överseende leende på läpparna.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2005-09-09 10:39:00
|
|
Anna Drangel |
Tarja: Snacka om att vara på hugget... Med bra menar jag att det fungerar på ett för människan o dess omgivning positivt sätt, dvs inte gör att någon dör. Allt handlar om måttlighet. Många mediciner innehåller narkotikaklassifierade preparat. Vad skulle ex sjukvården vara utan morfinet?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2005-09-09 11:43:00
|
|
discoshit |
tarja: nej, vad får dig att tro att jag tycker det? de två substanserna är ju så långt ifrån varandra man kan komma. heroin beroendeframkallande och skadligt för kroppen på många sätt, lsd är inte det.
ser att du gått på den gamla sagan om att man tror att man kan flyga när man tatt lsd. allvarligt. om man nu tror att man kan flyga... VARFÖR INTE TESTA ATT LYFTA FRÅN MARKEN FÖRST INNAN MAN TESTAR FEMVÅNINGSHUSET?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2005-09-09 13:05:00
|
|
Tarja |
Kom igen om 20 år, fast då lär jag vara död, och tala om hur ditt liv blev med ofarliga och nyttiga droger. Hasch är ju också ofarligt enligt vissa. Allt är ofarligt enligt vissa. Tro mig, jag har erfarenhet på området. Mycket tråkiga sådana. Men på ett sätt; alla måste få lära sig av sina misstag, man kan inte moralpredika någon till att sluta. Det som gjorde mig förbannad var att alla tycktes ta så lättvindigt på det, t.o.m uppmuntra det. Men, LYCKA TILL I LIVET, discoshit!
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2005-09-09 13:09:00
|
|
Tarja |
Kom igen om 20 år, fast då lär jag vara död, och tala om hur ditt liv blev med ofarliga och nyttiga droger. Hasch är ju också ofarligt enligt vissa. Allt är ofarligt enligt vissa. Tro mig, jag har erfarenhet på området. Mycket tråkiga sådana. Men på ett sätt; alla måste få lära sig av sina misstag, man kan inte moralpredika någon till att sluta. Det som gjorde mig förbannad var att alla tycktes ta så lättvindigt på det, t.o.m uppmuntra det. Men, LYCKA TILL I LIVET, discoshit!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2005-09-09 15:46:00
|
|
Bong |
Tarja: Ingen har väl påstått att LSD är ofarligt. Nu är det ju så att det mesta är mer eller mindre farligt, det gäller att göra en bedömning: Är det värt risken?
Jag gjorde bedömningen att det var värt att testa och det är inget jag ångrar idag. Om man anser sig vara psykiskt stabil och har möjlighet att ta LSD i en trygg miljö så är det faktiskt något jag kan rekommendera, det är en väldigt stark upplevelse.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2005-09-09 16:54:00
|
|
peter_ |
Det är klart att ni kan tanka raketbränsle i era mopeder och fara iväg som häxpipor bland stjärnor och planeter, men snart börjar moppen att uppvisa funktionsstörningar.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2005-09-09 16:59:00
|
|
peter_ |
En knarkare uppvisar, förr eller senare, inte bara medicinska, utan även karaktärsmässiga, sociala, psykologiska störningar. Det är jag helt övertygad om. Det gör ju inte så mycket om man är en förvuxen tonåring som lever på sina föräldrar, men mycket olyckligt om andra är beroende av denne knarkare. Tex barn, arbetsgivare, anhöriga, make/maka osv.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2005-09-09 17:35:00
|
|
discoshit |
Tarja: tack :
jag har eget företag som arbetar med musikevent i storlekar med >2000 besökare, hittills i 3 länder, samt grafisk design. jag är professionell psychedelic trance / progressive house-diskjockey och spelar på några av de största europeiska festivalerna. min musikaliska kreativitet och iom. det, min karriär, för att ta ett mätbart resultat forts
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2005-09-09 17:35:00
|
|
discoshit |
sköt i taket när jag började använda psykedelia då och då 1 ggr i månaden ca, om du och jag satte oss ned och analyserade mitt drogbruk skulle kopplingen vara FÖR tydlig för att du ska kunna avfärda den.
drogmotståndare måste man vara övertydliga med, JA JA VET ATT DET KAN GÅ ILLA. för ett fåtal. Vissa blir feta av mat också. Svara bara på det här: Bör myndigheter ha tillgång till min kroppskemi, eller är den min och endast min?
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2005-09-09 17:40:00
|
|
discoshit |
nu känner jag att jag har rört om i ankdammen tillräckligt. Tack och hej.
förresten tarja, du har just nu ansenliga mängder av världens starkaste hallucinogena och jätteolagliga KNARK i din kropp
Dimethyltryptamin, utsöndras i mängder när du drömmer djupt, föds och dör. Jag rekommenderar att du besöker närmaste polisstation och polisanmäler dig själv för narkotikainnehav.
puss
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2005-09-09 18:33:00
|
|
tarja |
din kropp är din och bara din gonatt dröm vackert
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2005-09-10 04:53:00
|
|
Duffy |
Hört talas om psykadelisk terapi? Det är en form av terapi som har visats sig vara mycket effektivt. På 60 talet så gjordes en studie i USA där man tog 100 fångar och utsatte dom för denna form av terapi, dom fick ta LSD och sitta med en person som guidade dom genom trippen. Det visade sig att 80 av dom intagna blev rehabliterade. Men att använda denna metoden ute i samhället är ju inte att tänka på? Det är ju trotts allt KNARK vi talar om. Hyckleri av sällan skådat slag av farbror staten.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2005-09-10 04:53:00
|
|
Duffy |
Varför ser vi inte möjligheterna i drogerna som vi har i samhället? Vissa av dom kan faktiskt hjälpa människor. Jag har för mig att man inte ens får forska i sverige om psykadeliska droger och dess effekter. Men jag kan ha fel.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2005-09-10 09:34:00
|
|
peter_ |
Det medicinska användandet av narkotiska preparat är OK. Om man inom psykiatrin upptäcker att man kan bota människor med medicinering så är det OK. Det har man ju hållit på med länge. Jag vill för den skull inte riskera att drabbas av någon knarkares okontrollerade framfart på stan.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2005-09-10 12:44:00
|
|
tobias |
De allra flesta droger blir man ju inte okontrollerad av. De påverkar psyket, men man behåller verklighetskontakten och vet vad som är rätt och fel och är oftast helt medveten om vad som är ruseffekter och vad som inte är det. Det är väldigt få droger som man helt tappar alla spärrar och all verklighetskontakt med och då är det främst i överdoseringar. Dessa bör man ju vara restriktiv med, men felet är att man drar allting över en kam, vilket skapar många bieffekter...
|
| |