Inlägg #1: Postat: 2005-09-08 04:52:00
|
stålis |
Inga jämförelser i övrigt, men jag förstod heller inget av kritiken mot Mel Gibsons omskakande och gripande drama om Jesus
i "Passion of Christ". Gav mig åtminstone
en ny syn på Jesu offerdöd och försoningsgärning. Att bli en av alla lidande människor och djur. Även om jag tycker att hans fader, om han är allsmäktig, borde kunna förhindra allt lidande. Men det var väl fadern som led i solidaritet med sin plågade skapelse genom Jesus eller nåt?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-09-08 04:56:00
|
stålis |
Och när jag ändå spånar, så tycker jag att filmer som "Titanic", "Independence Day" och "Saving Private Ryan" var riktiga sömnpiller och stockdumma. Men dessa skitfilmer hypades nåt i hästväg. Man kan sällan lita på det rykte som föregår en film.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-09-08 10:09:00
|
Janne B |
Stålis 1/ Gratulerar till en rätt bra sammanfattning av den kristna läran. Varför Fadern inte förhindrade...är ju sådant som varrje kristen frågat sig i alla tider. Jesus sitter nog oftare med folk i flyktingläger än vid de rikas bord.Var är han mest närvarande i USA nu? Hos dem som behöver honom bäst.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-09-08 21:20:00
|
per hanell |
du kan din filmhistoria stålis syftar ditt alias förresten på något i filmväg eller tonårshormoner? och jag kan bara instämma i din sågning av mastodontfilmer med vacklande manus och USA-propaganda. Måste dock medge att jag hoppade Mels jesusrulle, men ska ta den nån gång då tålamodet är starkt.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-09-09 01:12:00
|
stålis |
Nej, jag heter ju Ståhlberg så det faller sig naturligt, alla kallar mig Stålis. Beträffande tonårshormoner. Min fru brukar dissa mig och säga att jag beter mig som en tonåring, fast jag är en 56-årig tvåbarnsmorfar. Fast så säger hon bara när hon är sur. Annars klagar hon inte minsann. Hö, hö :-
|
|