Görans bästa sida är...

Inlägg #1: Postat: 2005-09-07 14:27:00
peter_
Hon argumenterar ju i sak även om vissa invektiv förekommer. Göran Persson avslöjar en motbjudande, kränkande stil som inte är det minsta statmannamässig. Mycket relevant att uppmärksamma och skäl nog att inte vilja låta honom representera vårt land som statsminister.
Inlägg #2: Postat: 2005-09-07 14:35:00
peter_
Lustigt att jämföra korruptionen inom den socialdemokratiska makteliten med ev överdrifter i artiklar på denna sida.
Inlägg #3: Postat: 2005-09-07 15:20:00
Leif-Arne
svar 2
Läs artikeln så ser du vem som brukar den kopplingen. Lite långsökt anser jag.
Nog är det väl så att de alla har sina lik i garderoben. Att hysa motvilja mot vissa personer är nog oundvikligt. Men nog är det snyggast att hålla sådant för sig själv. Risken finns annars att bli betraktad som en bitter kverulant.
Inlägg #4: Postat: 2005-09-07 15:32:00
peter_
Jag syftar på din jämförelse:"Lika lite som fifflade partifunktionärer, kommunalråd mm skall repressentera s, så hoppas jag att din debatteknik inte är repressentativ för m"
Inlägg #5: Postat: 2005-09-07 15:48:00
Leif-Arne
Orsaken till jämförelsen är:
greppet att utifrån en minoritet generalisera en större pop är vanligt. Icke desto mindre fel.
Lika lite som majoriteten av socialdemokrater är fifflare tror jag att majoriteten av moderater använder grepp från retorikens undervegetation. Även om det uppenbarligen finns bådadera
Inlägg #6: Postat: 2005-09-07 16:00:00
peter_
Leif-Arne, först, jag uppskattar din sakliga ton.
Men nu är den minoritet som ertappats med maktmissbruk ledande socialdemokrater. Det stora flertalet socialdemokrater, dvs de flesta gräsrötter och kanske en del andra, är oskyldiga och säkert mycket hederliga människor.
Inlägg #7: Postat: 2005-09-07 16:09:00
Leif-Arne
Jo, men med tanke på människans natur så vill jag se den organisation som helt kan frigöra sig från fifflare.
Jag tror inte socialdemokrater fifflar mer, månne där finns fler organsiationer med pengar att fiffla åt sig av med knytning till s än andra partier.
Inlägg #8: Postat: 2005-09-07 17:15:00
Janne B
Leif-Arne Jag tror inte att sossarna till naturen är mer fifflare än andra.Men de har en så väldig organisationsapparat med tiotusentals anställda,då är ju risken stor att det blir många rötägg.Folkpartiet och Miljöpartiet har nästan inga sidoorganisationer alls där moralen testas.
Laddar...