Inlägg #1: Postat: 2005-09-06 23:48:00
|
Emma |
Fler är det, men de vågar inte vara det med tanke på det rådande förtryckande klimatet av åsikter av detta slaget. Det kallas ju "Islamfobi" om man svarar negativt.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-09-07 09:46:00
|
Per W |
Det trorjag inte. I de här undersökningarna är man anonym.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-09-07 23:30:00
|
Janne B |
Inte jag anser att klimatet är förtryckande i detta avseende. Jag har aldrig blivit stoppad med mina åsikter när jag uttryckt mig sakligt och korrekt. Men man ska vara mycket noga med att inte uttala sig föraktfullt och nedvärderande.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-09-07 23:45:00
|
Emma |
Låt mig citera lite hur denna undersökning ska användas: I den kommande antologin ”Rasism och främlingsfientlighet i Sverige” redovisas en övergripande bild av allmänhetens grad av islamofobi, genom att man lägger samman alla som svarat ”instämmer helt och hållet” på de muslimfientliga påståendena. osv etc etc.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-09-07 23:48:00
|
Emma |
Vad är nu islamofobi för något?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-09-07 23:49:00
|
Emma |
Eftersom muslimer rent allmänt är emot homosexualitet, kan vi kalla det för islamohomofobi?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-09-07 23:57:00
|
Emma |
Tillbaka till Islamofobi som Andreas Carlgren på Integrationsverket vill etablera i samhällsdebatten och som ska användas som en hammare i huvudet på dem som är negativa till Islams utbredning i Sverige. Detta är svenskfientligt, det är förtryck och indoktrinering av svenska folket. Vill de göra om Sverige till en islamsk stat? Varför? Vill de gröpa ur den sista svenskheten vi har kvar i landet?
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-09-08 00:03:00
|
Emma |
Att göra undatag för muslimer pga deras religion hjälper inte integrationen av dem, de skapar bara segrigation. Ska de bilda små enklaver i landet med egna skolor, egna tv-kanaler, egna radiokanaler, inte deltaga med svenskar i simundervisning, egen skolmat, ha egna musiklektioner, egna butiker osv. När stenen väl börjat rulla så går det fort. Vips så har vi fått oss ett nytt Jugoslavien.
|
|