Inlägg #21: Postat: 2005-09-07 16:15:00
|
Emma |
Kristna får t ex inte gå in i livsmedelsbutiker om ägarna är muslim, utan de får stå i dörrposten och peka på vilka varor de vill ha köpta, sedan kastar butiksinnehavaren varan till honom mot betalning. För han/hon anses vara oren, han kan smutsa ner dom andra varorna han inte köper. Om en kristen ska klippa sig hos sin lokale muslimske frisör, måste han ha med egna saxar och kammar. Han/hon anses vara oren där också.
|
|
Inlägg #22: Postat: 2005-09-07 16:16:00
|
Emma |
Många har flytt från detta muslimska förtryck och vill inte återuppleva det i Sverige igen.
|
|
Inlägg #23: Postat: 2005-09-07 17:24:00
|
Janne B |
Emma. Den svåra frågan är hur vi på allra bästa sätt ska ta emot de muslimer som flytt från förtrycket? Vi måste lära dem att fri och rättigheter har vi inte fått gratis. Det har varit kamp genom århundrandena. Fram till 1850 hade vi förbud mot kristna sammankomnster om inte en präst från sv kyrkan var närvarande och ledde. Först 1950 fick vi vår första religionsfrihetslag. Ingen frihet är gratis.
|
|
Inlägg #24: Postat: 2005-09-07 19:35:00
|
Nähädu |
19/ Nej det behöver du inte. Men för man fram åsikter som definitivt gränsar till hets mot folkgrupp så bör man ha sina källor nära till hands om man vill verka seriös.
|
|
Inlägg #25: Postat: 2005-09-07 19:58:00
|
Emma |
Svar 24, sanningen är obekväm ibland. Jag vet att jag eldar på, men vi måste kunna säga stopp! Nu när de övriga länderna i europa börjar stänga dörren för muslimernas framfart så kommer vi få fler till Sverige än någonsin, så när ska vi diskutera baksidan av Islam i Sverige tycker du? Efter att första bomben smällt?
|
|
Inlägg #26: Postat: 2005-09-10 08:33:00
|
Sandra Kaissi |
Emma, Emma, Emma, vad ska man göra med dig? Och Janne? Du kan inte skylla på "Islam" om ett gäng muslimer stenar en kvinna till döds. Man måste inse att islam är en ensak och muslimer en annan. Om man sedan är tillräckligt kunnig kan man se vilka som följer islam som sig bör och vilka som inte gör det.
|
|
Inlägg #27: Postat: 2005-09-10 10:19:00
|
Janne B |
26 Sandra/ Jag vill lova dig att jag försöker vara nyanserad i denna fråga.Jag skiljer noga på de många fina muslimska grannar jag har och extremister på andra håll. Jag tror att i de flesta moskeer i väst så har man inte det västhat som ofta predikas i Iran och Egypten osv. Berättelsen om steningen tog jag från tidningen Dagen som är bäst i sverige på "religionsrapportering".
|
|
Inlägg #28: Postat: 2005-09-10 10:23:00
|
Janne B |
Berättelser som denna förekommer ofta i media, de är inte undantagsfall. Det finns också andra former av bestialiska straff inom muslimvärlden. Så då frågar jag dig som kanske är insatt, hur ser du på dessa straff samt på den starkt växande wahabismen? Titta också på min 23:a.
|
|