Inlägg #1: Postat: 2005-09-06 22:22:00
|
Emma |
För mig som Kristen, är Islam otroligt kränkande. Speciellt deras fabler och allsagor de har om Jesus. Jag håller mig till det som är ögonvittnesskildringarna istället för ökenhistorier framför lägerelden bland kamelerna flera hundra år senare.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-09-06 22:45:00
|
Emma |
Tillbaka till denna undersökning då. Jag ser den som en början på en indoktrineringskampanj, de vill få Islam och moskebyggen att bli rumsrent i Sverige. Det handlar i grund och botten om svenskfientlighet. Syftet är att etablera begreppet "Islamfobi" och få alla som är mot Islam att jämnställas med nazister/rasister.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-09-06 22:59:00
|
Emma |
Efter att ha tagit del av hela undersökningen och alla de frågor svenskar blivit ställda, ser jag genomgående att ca 1/3 inte vågade ha någon åsikt alls och valde varken för eller emot alternativ. ca 10 vågade inte ens svara. Frågorna skrämde nog dom som vart utfrågade, de kanske trodde de skulle bli fängslade för hets mot folkgrupp.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-09-06 23:10:00
|
Emma |
Det roligaste är nog namnet på undersökningen, "Integrationsbarometern". Så muslimer integreras av fler moskeer?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-09-06 23:14:00
|
Per W |
Jag hoppas moské-, kyrk- och synagogebyggen redan är "rumsrena". Vad mig anbelangar så delas säkert guden av de tre religionerna eftersom jag inte tror på någon.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-09-06 23:17:00
|
Per W |
Emma har som vanligt ett obehagligt hatiskt uttryck och intolerant attityd! Är det det som utmärker kristen etik??
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-09-06 23:35:00
|
Emma |
Svar 6, förklara dig! Vi ska ha rätten att tycka illa om Islam och vara negativa till Islams utbredning i Sverige, det ser inte jag något konstigt med? Detsamma gäller Satanism.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-09-07 09:51:00
|
Per W |
Du har rätt att tycka vad f-n du vill och jag rätt att tycka om det. Det är inte det jag diskuterar. Det är ett typiskt retoriskt "trick" från er som är invandrarfientliga när ni får mothugg. Var tog din kristna "fernissa" vägen??
|
|
Inlägg #9: Postat: 2005-09-07 11:35:00
|
Emma |
Först, Jesus var lång ifrån en mes, han skrädde inte på orden när det gällde fariseerna. Fernissa är rätta ordet för dig, du vill vara fin och proper och ha politiskt korrekta åsikter, prata om demokrati med mera. Men din fernissa är tunn för Islam och demokrati har visat vara oförenlig i dom länder där Islam är rådande religionen, vilket du själv vidrör i en annan tråd. Din fernissa är väldigt tunn.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2005-09-07 11:41:00
|
Emma |
Men ju mindre man vet om Islam, desto lättare är det att acceptera det. Själv ser jag framtida demokratiska problem när muslimerna kommer börja kräva sin del av makten, de har ju redan efterfrågat egna lagar i Sverige. 500 000 muslimer idag som praktiskt inte fanns i Sverige för 50 år sedan är en skrämmande utveckling för vår lilla land. Vad händer när vi hamnar i minoritet i vårat eget hemland, hur berikar det mångfalden i världen?
|
|
Inlägg #11: Postat: 2005-09-07 11:42:00
|
Emma |
Halshuggningar och spöstraff är väl att vänta för kommande generationer av svenskar.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2005-09-07 12:10:00
|
Emma |
Hur påverkas integrationen av moskébyggen i Sverige, då t ex Saudi Arabien finansierar dem och samtidigt tillsätter deras extrema Imaner wahabiter utbildade i Saudi Arabien som inte vet ett skit om Sverige och våra värderingar? Det kan få en förödande effekt på det svenska fria samhället. Dags att öva in vårat försvar på terrorattacker.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2005-09-07 13:23:00
|
Inger Olsson |
Emma: här visar du prov på religionskunskaper som man inte kan ge mycket för.
Varken Jesus eller Muhammed "skrädde orden", men då borde du också veta någon om den samtiden.
Visst, hade du besinnat dig och diskuterat vilka problem som ett
|
|
Inlägg #14: Postat: 2005-09-07 13:23:00
|
Inger Olsson |
mångkulturellt samhälle kan ge, och speciellt kopplat till ekonomiska faktorer, så hade det varit en annan sak. Nu är du bara hånfull. Dessutom gör du en annan grov generalisering också. Det finns en hel del i Sverige som k o m m e r från muslimska länder men de är inte mer troende än vad jag är. D v s de har ingen Gudstro alls.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2005-09-07 13:23:00
|
Inger Olsson |
Men som jag firar jul, påsk ect och det kan ju diskuteras... så har de vissa traditioner sen barnsben. Och dessa små "futtigheter" är väl ändå inte mycket att hänga upp sig på? Så länge man inte skadar andra so what?
|
|
Inlägg #16: Postat: 2005-09-07 14:04:00
|
Nähädu |
Emma. Var har du fått uppgiften om att "de muslimerna, min gissninghar ju redan efterfrågat egna lagar i Sverige"? Lite källor vore intressant att se.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2005-09-07 14:36:00
|
Janne B |
I dag berättar media om en muslimsk kvinna som blivit stenad av sina egna på Västbanken.Hon anklagades för att ha ett förhållande med en kristen man i den enda kristna byn på Västbanken. För att straffa denne man och hans släkt så for en stor grupp muslimer iväg och brände ner ca 10 hus för denna släkt. Därtill öppen misshandel på gatorna. Var detta ett vanligt muslimskt agerande i området? Jag vet i vart fall att det har blivit nästan omöjligt att vara kristen på Västbanken och Gaza.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2005-09-07 14:40:00
|
Janne B |
Svenskarnas inställning till Islam färgas nog inte i första hand av deras muslimska grannar etc. Den färgas av den ständigt pågående nyhetsrapporteringen om hur vissa muslimer beter sig mot de egna och andra. Samt av bristen på svenska muslimers avståndstsagande mot wahabism osv.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2005-09-07 16:10:00
|
Emma |
Svar 16, jag behöver inte ställas inför svar för dig varje gång du INTE följt samhällsdebatten. Deras ordförande skrev om det för ca 2 år sedan i någon av våra stora tidningar, jag blev påmind om det efter att läst en insändare nyligen i Metro angående Lars Leijonborgs korkade påstående att muslimerna inte krävt egna lagar i Sverige. Lars Leijonborg hade fel. Jag kan försöka skaka fram artikeln jag har faktiskt sparat intressanta tidningsklipp.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2005-09-07 16:14:00
|
Emma |
Janne B, jag instämmer. Islam är likt det värsta appartaid systemet vi kan tänka oss, som vi svenskar kämpade så hårt emot i Sydafrika.
|
|